Platforma www.manufacturo.com se adresează companiilor românești care desfășoară o activitate de producție în sistem industrial sau manufacturier, în orice domeniu de activitate, și este menită să le sprijine în găsirea unor parteneri de încredere la export și implicit a unor piețe noi de desfacere.

Manufacturo este o alternativă modernă care înlocuiește cu succes prezența la târguri și expoziții, integral sau parțial, prin nivelul costului implicat per client atras, cu până la 95% mai scăzut decât în cazul marketingului offline.

Momentul lansării acestui proiect unic în țara noastră este unul foarte oportun, în condițiile în care în ultimii ani, pe fondul scăderii consumului local, producătorii autohtoni și-au îndreptat privirea tot mai mult asupra piețelor externe pentru a compensa declinul afacerilor realizate în România și pentru a-și crește profitabilitatea. Mai mult decât atât, un astfel de proiect poate compensa prezența slabă a producătorilor pe celelalte continente, în condițiile în care repartizarea geografică a exporturilor indică Europa ca fiind principalul continent către care se îndreaptă producătorii, având într-un procent de 85,3% din total.

În prezent, volumul tranzacțiilor B2B efectuate în mediul online este dublu față de B2C, estimat la un nivel de 559 mld. USD doar în S.U.A.[2] Volumul ridicat al tranzacțiilor are ca suport aproximativ 600 mil. de căutări înregistrate online în fiecare an în funcție de cuvinte cheie și combinații relevante pentru companiile cu activitate de producție, precum „manufacturer”, „factory”, „producer” sau „maker”.

Activitatea de marketing online este cheia înscrierii României într-o tendință care se va contura tot mai puternic în anul 2014. Altfel spus, va fi un an marcat de numeroase țări care vor continua eforturile de a reda strălucirea produselor autohtone, în contextul unei creșteri substanțiale a comerțului electronic B2B, o oportunitate pe care producătorii ar trebui să o valorifice prin Manufacturo.

Platforma este de tip freemium, având două pachete de marketing disponibile, Carbon și Titanium, care încorporează un set unic de beneficii pentru producători:

Pachet de bază gratuit. Serviciile de bază sunt gratuite, existând posibilitatea de a beneficia prin pachetul Titanium, de servicii complete și o tabletă românească (bonus).

Rezultate garantate. Rezultatele Manufacturo sunt măsurate în indicatori de business (cereri ale clienților pentru produse specifice) și sunt garantate până la un anumit nivel, în funcție de specificul activității companiei analizate. Nivelul minim stabilit este însoțit de o estimare privind numărul total de cereri care pot fi atrase.

Utilizare simplă. Toate elementele sunt minimaliste și integrate într-un proces intuitiv, ceea ce înseamnă timp redus pentru înscriere și administrarea contului.

Servicii auxiliare. Companiile interesate să adopte un mix de promovare, online și offline, au la dispoziție un calendar complet al expozițiilor și târgurilor organizate la nivel internațional.

Acces la o platformă exclusivistă. Toți producătorii trec printr-un proces de evaluare, inițial și pe parcurs, din dorința de a accepta și prezenta numai companii care își reprezintă domeniul de activitate în mod corect, legal și sustenabil din punct de vedere financiar.

Planurile Manufacturo au în vedere o extindere accelerată, urmând ca în viitorul apropiat să fie adăugate servicii noi în portofoliu, precum soluții de plată online, escrow, afișarea stocurilor în timp real, trasabilitatea livrărilor și alte servicii care să poată răspunde oricăror cerințe ale producătorilor și cumpărătorilor.