Rocket Internet, cel mai mare incubator de afaceri online din lume, intră pe piața românească prin platforma de livrare de mâncare foodpanda, lider mondial pe segmentul de profil. Compania colaborează, în prezent, cu peste 50 de restaurante din București și estimează că, până la sfârșitul anului, va deveni lider de piață pe acest sector. Totodată, foodpanda.ro va fi disponibilă și în alte orașe ale țării.

Rocket Internet a fost fondat în urmă cu mai bine de cinci ani, are sediul central la Berlin, și operează pe toate cele cinci continente, în peste 50 de țări, având mai mult de 700 de angajați. În plus, grupul are în portofoliu peste 75 de companii active independente, în care lucrează, în total, peste 20.000 de persoane.

“Lansarea pe piața din România se află în linie cu strategia noastră de a transforma foodpanda într-un brand global, simbol al comenzilor online de mâncare, într-un mod simplu și la îndemână. Mai mult decât atât, România este o țară cu un potențial puternic pe zona de livrare de mâncare și cu o creștere rapidă în gradul de utilizare a internetului”, a declarat Ralf Wenzel, Co-fondator și Managing Director foodpanda la nivel global.

În momentul de față, compania colaborează cu mai mult de 15.000 restaurante din întreaga lume și este deja lider de piață în majoritatea țărilor în care operează. De asemenea, foodpanda s-a bucurat de o capacitate de extindere foarte rapidă, doar anul acesta lansându-se în 17 țări din cele 28 în care activează, și targetează peste 3 miliarde de persoane. În prezent, foodpanda, împreună cu brandul afiliat hellopanda, se situează pe primul loc în topul mondial al celor mai descărcate aplicații pentru comenzi de mâncare.

“Chiar într-o perioadă scurtă de timp observăm un interes crescut pentru serviciile noastre. Multe restaurante ne-au abordat, fiind interesate de acest sistem de comandare online. Obiectivul nostru este să contribuim la creșterea vânzărilor tuturor partenerilor noștri și să devenim lideri de piață în sectorul de livrări de mâncare, în următorul an”, a spus Dan Macarie, Country Manager foodpanda România.

Potrivit reprezentantului companiei, comandarea de mâncare ar trebui să fie un proces rapid și facil, care să îi poată permite clientului să aleagă dintr-o paletă generoasă de restaurante și meniuri. Faptul că foodpanda a răspuns foarte bine acestei nevoi este și unul dintre principalele motive pentru care rețeaua are o capacitate atât de mare de extindere pe noi piețe. De asemenea, foodpanda contribuie la creșterea vânzărilor restaurantelor, cărora le furnizează analize și tehnologii din ce în ce mai dezvoltate.

Referitor la obiceiurile de consum ale românilor, Dan Macarie subliniază faptul că aceștia comandă mâncare online mai ales în timpul săptămânii, între orele 12:00 și 16:00, dar și după orele 19:00. Mai mult decât atât, deși românii sunt fani înfocați ai pizza, în ultima perioadă se poate observa și o tendință a acestora de a opta pentru mâncarea sănătoasă sau bio.