Potrivit Business Magazine, rezultatele unui studiu realizat de către Daedalus Millward Brown demonstrează schimbări în comportamentul de consum al românilor. Astfel, ponderea românilor care cumpără alimente online a crescut de la 4,8% în 2011 la 7,2% anul trecut. Studiul anunță, de asemenea, că 75% dintre respondenți intenționează să cumpere produse din magazinele online ale hipermarketurilor și supermarketurilor.

Mai mulți retaileri au înțeles tendințele pieței și au răspuns cerințelor clienților prin deschiderea magazinelor online. Printre aceștia se numără Carrefour, Mega Image, Selgros.

Carrefour România estima anterior că retailul online reprezintă sub 1% din totalul vânzărilor de alimente de pe piața românească. Topul serviciilor şi produselor achiziţionate de români de pe internet este condus, potrivit Daedalus, de plata facturilor de utilităţi (42,8%), după care urmează îmbrăcăminte/încălţaminte (37,8%), electronice (37,4%), cosmetice/parfumuri (34%), electrocasnice (30,9%), produse şi servicii de telefonie mobilă (28,8%), computere/componente computere (28,4%), cărţi/ziare/ reviste (22,3%), jucării (14,4%), software/jocuri (12,8%), bilete la diferite spectacole/concerte (12,2%), bilete de avion (10,4%), produse alimentare (7,2%), produse sportive (6,8%), muzică/filme (6,3%), alte produse (10,2%).

 

Sursa: http://www.businessmagazin.ro/