OTI Group, unul dintre cei mai importanti jucatori nationali din piata bunurilor de larg consum (Retail – FMCG) de articole Home Storage – articole de curatenie si consumabile pentru casa – a ales sa-și implementeze sistemul de gestiune Pluriva ERP pentru toate firmele din grup. Implementarea Pluriva ERP si a solutiei de Business Intelligence formata din peste 1.200 de rapoarte a inceput in luna martie a acestui an. Clientul a ales varianta de licentiere OnPremise, iar sistemul ERP va fi accesat online din cadrul companiilor grupului si din afara acestora.
„Acest inceput de an este unul foarte fructuos pentru compania noastra si pentru piata ERP din Romania. Contractul de implementare OTI Group este cel de-al 22-lea semnat de noi in anul 2014. Printre companiile care au ales sa inceapa in acest an implementarea Pluriva ERP se numara: Global Technical Systems, Datacor, Arco Expert, HGC Facility Management Services, City Square sau Electric Telecom”, a declarat Georgian Rosu, General Manager Pluriva
Distribuitor national pe piata din anul 1998
Grupul de companii OTI, format din 11 firme in care activeaza peste 170 de angajați, detine cea mai lunga tradiție dintre toți importatorii si distribuitorii nationali de articole de curatenie si consumabile pentru casa de pe piata. Prima companie din grup a fost infiintata in anul 1998. Portofoliul de clienți OTI Group se imparte in trei categorii principale: modern trade – rețele de hipermarketuri si supermarketuri, traditional trade si clienti HoReCa. Printre clienții OTI Group se numara cele mai importante retele cash&carry si hipermarketuri din Romania.
Cu ajutorul celor 11 companii, grupul OTI asigura distribuția la nivel național a peste 500 de articole grupate in 18 categorii principale, printre care: saci menajeri, pungi alimentare, detergenți, cosmetice, bureți, vesela si accesorii pentru masa si pentru gatit. Produsele vandute sub brandul OTI sunt realizate in colaborare cu fabrici situate in Uniunea Europeana și Asia. In anul 2012, cifra de afaceri consolidata a grupului a fost de 95 milioane de lei.
„Optimizarea distributiei in FMCG”
„Prin implementarea Pluriva ERP, urmarim obținerea unor rapoarte consolidate, cu date actualizate in timp real, la nivelul tuturor firmelor din grup, privind indicatorii cheie ai business-ului: vanzari, cumparari, livrari sau profitabilitate. In acest moment, crearea de rapoarte complexe ne afecteaza resursele umane si de timp, iar consolidarea cifrelor este foarte dificila, redundanta si anevoioasa.”, a declarat Cristian Ignatescu, Country Sales Manager si partener in cadrul OTI Group.
„Integrarea automata cu sistemele informatice ale clienților noștri in scopul transmiterii și preluarii de date, pe care o vom obține prin implementarea Pluriva ERP, ne va ajuta sa caștigam timp și sa reducem posibilitatea de a greși la operarea datelor.
Obținerea in timp real a rapoartelor de business privind activitatea noastra reprezinta o componenta cheie a implementarii Pluriva ERP și a soluției Business Intelligence. Am definit mai multe dimensiuni pe care le urmarim pentru aceste rapoarte: structura clienților, structura vanzarilor, clusterizarea produselor, analiza gamelor sau a agenților. Tot cu ajutorul rapoartelor ne vom optimiza distribuția produselor noastre si vom ajunge la categoriile de consumatori exact cu gamele de produse dorite de aceștia.
Este foarte important pentru noi sa eliminam, cu ajutorul Pluriva ERP, procesele redundante din companie, cum ar fi introducerea dubla a documentelor sau generarea manuala a acelorasi rapoarte in forme diferite”, a adaugat Cristian Ignatescu, Country Sales Manager si partener in cadrul OTI Group.
Implementare ERP si Business Intelligence
In toate cele 11 companii ale grupului va fi implementata soluția Pluriva ERP in varianta de licențiere OnPremise: sistemul va fi instalat pe infrastructura Pluriva și accesat apoi online de catre client folosind calculatoare de birou, laptopuri sau tablete.
Soluția achiziționata de client este formata din sistemul Pluriva ERP și din soluția de Business Intelligence formata din peste 1.200 de rapoarte. Aceasta solutie este integrata in sistemul ERP, disponibila si la licentierea OnPremise si la licentierea Software as a Service (SaaS). Rapoartele de business vor oferi atat informatii despre cele 11 firme din grup, cat si informatii consolidate, necesare celor care coordoneaza activitatea intregului grup.
In cadrul implementarii sistemului Pluriva ERP in OTI Group vor fi configurate fluxurile de import si distributie deja existente in solutia software Pluriva, pentru a functiona conform business-ului companiilor clientului. Pluriva isi va consolida astfel expertiza in livrarea de solutii performante companiilor ce desfasoara activitati de distributie si import.
Agentii de vanzari ai OTI Group vor accesa sistemul ERP in mod securizat din afara companiei, folosind tablete sau laptopuri. Ei vor consulta informatiile disponibile in sistem si vor plasa comenzi sau cereri.
Integrarea business-ului, cerinta a firmelor care isi implementeaza ERP
„Am observat in piata software faptul ca firmele au tot mai mult nevoie de implementarea unei solutii ERP care sa le integreze in mod real intreg businessul, toate componentele acestuia, fie ca este vorba de agenții care folosesc tablete, clienti, furnizori, website, magazin online sau alti parteneri de business. Integrarea afacerii permite obtinerea de rapoarte in timp real, cu situații consolidate, pe baza carora se pot lua decizii de business. Managerii au nevoie de soluții IT mobile, ce funcționeaza online si permit accesul la informatii de oriunde. Aceasta nevoie a devenit criteriu important de achiziție a unui sistem ERP”, a declarat Georgian Rosu, General Manager Pluriva.