Peste jumatate dintre romanii care cumpara online aleg produse sau servicii care nu depasesc 100 de euro.

6 din 10 romani care au facut cumparaturi de pe internet in ultima jumatate de an au platit mai putin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achizitionat online, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an pe un esantion de 600 de respondenti.

Intregul studiu va fi prezentat integral in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

La extrema cealalta, la fiecare 100 de cumparatori online din Romania exista unul care in ultimele 6 luni a achizitionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.

De asemenea, numarul femeilor care au cumparat doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro) de pe internet in ultima jumatate de an este aproape dublu fata de cel al barbatilor aflati in aceeasi situatie (21,7% femei versus 12,6% barbati).

Pe de alta parte, pe masura ce varsta creste, cumparatorii tind sa cumpere produse din ce in ce mai scumpe online.

De exemplu, procentul celor care au achizitionat in ultimele 6 luni cel putin un produs mai scump de 100 euro este de 17% in randul tinerilor (18-24 ani) si creste la 41% pentru categoria 25-44 ani si la 58% pentru cei cu varsta intre 45 si 55 ani.

Educatia joaca si ea un rol implortant in achizitionarea produselor cu valoare mare de pe internet.

Astfel, produsul cel mai scump achizitionat de persoanele cu educatie superioara este in medie de doua ori mai scump decat cel achizitionat de persoane cu educatie medie si aproape de trei ori mai scump decat cel achizitionat de persoanele cu educatie scazuta.

“Daca la inceput motivatia principala de a face o achizitiile online era data de obtinerea unui pret mai bun, aceasta migreaza incet, incet catre confort sau economia de timp. In felul acesta, produsele cu valoare mai mica incep sa devina interesante pentru cei care cumpara online nu atat prin prisma economiei de bani realizate cat mai ales prin prisma experientei de cumparare”, a spus Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion de 600 respondenti din panelul Daedalus Online si este reprezentativ pentru populatia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani. Datele au fost culese in februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/- 4%.

Intregul studiu realizat de Daedalus Millward Brown va fi prezentat de catre Daniel Enescu in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

Mai e doar o saptamana pana la eveniment, asadar iti sugeram sa iti achizitionezi biletul de acces cat mai repede, locurile sunt limitate.

Printre alti manageri, antreprenori si specialisti care vor participa la ecomTEAM se numara Iulian Stanciu, directorul general al eMag.ro; Dan Vidrascu, CEO al Elefant.ro; Dan Bulucea, CEO al Google Romania; Catalin Cretu, directorul general al Visa Europe Romania; Daniel Nicolescu, CEO al PayU pentru Europa de Sud Est; Razvan Diratian, CEO al Avon Romania si Republica Moldova; Cristina Vasilescu, coordonator e-shop in cadrul Intersport, Andrei Stefan, e-commerce manager in cadrul Vodafone Romania; Cosmin Costea, e-commerce manager la Metro Cash & Carry Romania; Radu Butufei, director e-commerce Carrefour Online; Marius Pahomi, directorul general al Conversion; Lucian Aldescu, directorul general al DPD Romania; Zoli Herczeg, partner business evangelist in cadrul Microsoft; Alexandru Lapusan, CEO si cofondator al Zitec; Radu Sitaru, directorul general al Netbridge Services; Marius Dosinescu, CEO si cofondator al grupului Floridelux; Marian Alecsiu, CEO si cofondator al F64 Studio.

De asemenea, printre speakerii straini se numara David Sottimano, consultant in cadrul Distilled, una dintre cele mai cunoscute agentii britanice de marketing digital, Alison Battisby, consultant in social media- cu experienta in cadrul unor companii precum Nokia ori Tesco si John Heffernan, director de vanzari pentru digital in cadrul Foundry Communications, unul dintre jucatorii majori intre agentiile britanice de design.

In cadrul conferintei din prima zi a evenimentului vom discuta despre evolutia comertului online, despre tendinte si strategii de vanzari pe internet, in timp ce ziua a doua va fi dedicata workshop-urilor de PPC, SEO, usability, promotii eficiente, marketing afiliat, analytics sau social media.

De asemenea, participantii sunt invitati la o petrecere de exceptie dupa prima zi a evenimentului iar a doua zi, in paralel cu workshop-urile, va exista o zona special creata pentru networking, sub conceptul de Business Networking Lounge.

Partenerul principal al evenimentului este Profitshare, parteneri sunt PayU, DPD si Vodafone, iar sponsorii sunt Visa, Gemius, Metro Cash & Carry, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Millward Brown si Cashout.

Partenerul oficial de netwoking al evenimentului este Microsoft iar partenerul oficial de distractie este Shopmania.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IAB Romania, ARMO, Cariere, IQads, Smark, Retail-FMCG, PMR, PRIME, Social Media Brasov, Trafic.ro si Gazduire.ro

Fondat de 2Parale in 2011, ecomTEAM este organizat de anul trecut de WALL-STREET.RO.