Conform unui studiu efectuat de platforma Termene.ro în contextul Black Friday, piața de comerț online va ajunge la 18,4 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 15%, după ce anul 2020 a fost cel mai bun an pentru companiile care activează în e-commerce. Studiul a luat în calcul toate societățile care au ca principal domeniu de activitate Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau Internet și evidențiază faptul că veniturile generate de aceste companii sunt în anul 2020 cu 40% mai mari comparativ cu cele realizate în anul 2019.
Astfel, la nivelul anului 2020 veniturile obținute de companiile care desfășoară activități din sfera comerțului online au depășit pragul de 16 miliarde lei, cu aproximativ 5 miliarde de lei mai mult comparativ cu anul 2019, când s-au înregistrat 11,85 miliarde lei. La nivelul anului 2018 valoarea veniturilor totale era de aproximativ 10 miliarde lei, pe când în 2017 aceasta era de 7,9 miliarde lei, de peste două ori mai mică decât cea aferentă anului 2020.
“Pandemia și efectele directe, cum ar fi lockdown-ul și distanțarea socială, reprezintă principala cauză care a generat creșterea veniturilor rezultate din comerțul online. Pe lângă aceasta, avem și efectele inflației și ale trendului început în anul 2010, când mediul online a început să câștige tot mai mult teren în fața celui clasic”, afirmă Adrian Dragomir, co-fondator Termene.ro și Business Innovation Consultant.
Celelalte concluzii ale studiului le puteți citi aici.