40.000 de elevi si 10.000 de profesori europeni vor folosi o baza comuna de lectii digitale multilingvistice

Open Discovery Space invita la modernizarea educatiei scolare prin implicarea profesorilor, elevilor, parintilor si a factorilor de decizie. Proiectul are ca obiectiv crearea unui mediu de eLearning pan-european, pentru a promova metode mai flexibile si creative de invatare si pentru a imbunatati continutul educational

Monica Florea, Director Departament Research & Development, SIVECO Romania

Educatia asistata de calculator este esentiala in secolul al XXI-lea. Noile tehnologii si tendinte ce transforma economia globala vor influenta viitorul studentilor de azi, atat pe plan personal, cat si profesional.

SIVECO Romania este partener in proiectul european Open Discovery Space care se desfasoara in perioada aprilie 2012 – aprilie 2015 avand ca scop crearea unei comunitatii de scoli la nivel international.

Proiectul pleaca de la o baza de resurse de continut existenta urmand sa se extinda prin contributia comunitatilor de profesori, care vor genera continut educational. Scopul proiectului este sa imbunatateasca practicile profesorilor in toate domeniile de activitate si sa imbine abilitatile de IT cu inovatii in pedagogie, curricula si organizarea scolii.

„Open Discovery Space invita la modernizarea educatiei scolare prin implicarea profesorilor, elevilor, parintilor si a factorilor de decizie. Proiectul are ca obiectiv crearea unui mediu de eLearning pan-european, pentru a promova metode mai flexibile si creative de invatare si pentru a imbunatati continutul educational”, a declarat Monica Florea, director departament Research & Development in cadrul SIVECO Romania.

Continul educational este accesibil prin portalul proiectului datorita utilizarii mai multor instrumente printre care si MINT Tool, dezvoltat de SIVECO Romania. Rolul sau este acela de a plia continutul din toate bazele de stocare de informatii, inclusiv din baza de date SIVECO, pe un singur standard si pentru a putea fi incarcat si vizualizat pe portalul proiectului.

Pentru 2.000 de scoli din Europa, portalul proiectului faciliteaza si accelereaza procesul de adoptare a resurselor de eLearning in sistemul educational. Scolile pilot au fost selectate si integrate in activitatile proiectului dupa ce au demonstrat o gandire orientata spre evolutie, inovatie si interes, precum si experienta in utilizarea solutiilor de eLearning.

Portalul Open Discovery Space reuneste resursele de continut existente fiind conectat in acelasi timp la cateva portaluri educationale regionale, nationale sau cu acoperire tematica. Continutul se adreseaza invatamantului primar, gimnazial si unei varietati de subiecte curriculare: stiinte, matematica, arte, IT, studii sociale, limbi straine. In cadrul comunitatii create prin intermeniul portalului, profesorii din Romania au posibilitatea sa interactioneze cu alte comunitati de profesori din Europa.

In cadrul proiectului a fost organizat un workshop “Change-agent teachers” cu 20 de profesori din diferite scoli din Romania si o sesiune de evaluare a acestora. Rolul profesorilor este acela de a fi deschizator de drumuri, transmitand dascalilor din fiecare scoala metodele inovatoare care pot fi utilizate in procesul de invatare. In cadrul workshop-ului au fost prezentate portalurile proiectului: http://portal.opendiscoveryspace.eu si http://www.opendiscoveryspace.eu. Dupa acest workshop, profesorii trebuie sa promoveze intrumentele inovatoare propuse, materialele educationale disponibile pe portal, cat si portalul proiectului.

Parteneri Open Discovery Space: INTRASOFT INTERNATIONAL SA Luxembourg, ELLINOGERMANIKI AGOGI SCHOLI PANAGEA SAVVA AE Grecia, UNIVERSITEIT TWENTE Olanda, COMPUTER TECHNOLOGY INSTITUTE & PRESS DIOPHANTUS Grecia, BRUNEL UNIVERSITY Marea Britanie, JYVASKYLAN YLIOPISTO Finlanda, UNIVERSIDAD DE ALCALA Spania, GREEK RESEARCH AND TECHNOLOGY NETWORK S.A. Grecia, INSTITUT TELECOM Franta, UNIVERSITAET BAYREUTH Germania, EUROPEAN DISTANCE AND E-LEARNING NETWORK LBG Marea Britanie, UNIVERSITAET DUISBURG-ESSEN Germania, SERO CONSULTING LTD Marea Britanie, OPEN UNIVERSITEIT NEDERLAND Olanda, Fraunhofer GesellschaftzurFoerderung der angewandtenForschung Germania, SIGNOSIS SPRL Belgia, Bundesministerim für Unterricht, Kunst und Kultur Austria, HELSINGIN YLIOPISTO Finlanda, Oslo and Akershus University College of Applied Sciences Norvegia, AGRO-KNOW TECHNOLOGIES Grecia, FONDATION EURACTIV Belgia, UNISOFT Romania SA Romania, UNIVERSITA DEGLI STUDI DI TRIESTE Italia. LIVERPOOL JOHN MOORES UNIVERSITY Marea Britanie, NUCLEO INTERACTIVO DE ASTRONOMIA Portugalia, OU MIKSIKE Estonia, KATHOLIEKE HOGESCHOOL LIMBURG VZW Belgium, UNIVERSAL LEARNING SYSTEMS LTD Ireland, UNIVERSIDAD DE CADIZ Spania, PAU EDUCATION SL Spania, HRVATSKA AKADEMSKA I ISTRAZIVACKA MREZA – CARNet Croatia, PADAGOGISCHE HOCHSCHULE KARSRUHE Germania, ANOIKTO PANEPISTIMIO KYPROU (OPEN UNIVERSITY OF CYPRUS) Cipru, DIGIPRO COMPUTER CONSULTANTS LTD Cipru, VISOKOSKOLSKA USTANOVA METROPOLITAN UNIVERZITET U Belgrad, Serbia, PEDAGOGICAL INSTITUTE – MINISTRY OF EDUCATION AND RELIGIOUS AFFAIRS Grecia, UNIVERSITE PAUL SABATIER TOULOUSE III Franta, TECHNICAL UNIVERSITY OF CRETE Grecia, KNOWLEDGE MARKETS CONSULTING GMBH Austria,UNIVERSIDAD DE VIGO Spania, NATIONAL RESEARCH NETWORK ASSOCIATION Bulgaria, BUNDESGYMNASIUM UND BUNDESREALGYMNASIUM SCHWECHAT Austria, METASOLUTIONS AB Suedia, SVEUCILISTE U ZAGREBU FAKULTET ELEKTROTEHNIKE I RACUNARSTVA Croatia, UAB METIS BALTIC Lituania, UNESCO Italia (birou regional), ILISIMATUSARFIK GREENLAND UNIVERSITAT WIEN Austria, UNIVERSITA DEGLI STUDI DI SCIENZE GASTRONOMICHE Italia, CENTRE FOR RESEARCH AND TECHNOLOGY Grecia.