Xerox România a fost compania aleasă de Groupama Asigurări pentru optimizarea flotei de echipamente de birou și servicii avansate de management al imprimărilor.

Groupama Asigurări a reușit astfel să obţină reduceri semnificative privind costurile de imprimare (-33,6%), numărul echipamentelor de birou (-67%) şi cel al consumabilelor gestionate (-90%).

Compania a semnat primul contract de management al documentelor cu Xerox în decembrie 2009, reînnoindu-l ulterior. Peste 400 de echipamente Xerox au fost instalate în toate agenţiile Groupama Asigurări, fiecare având posibilitatea să tipărească, să copieze, să trimită faxuri şi să scaneze.

Groupama Asigurări avea de tipărit aproximativ 1,5 milioane de pagini în fiecare lună, în cele peste 200 de agenţii şi puncte de lucru ale sale aflate pe tot cuprinsul ţării. Compania îşi dorea predictibilitate şi control al costurilor, mai ales ca urmare a fuziunii companiilor BT Asigurări, Asiban și OTP Garancia, încheiată la finalul anului 2009. Pentru că avea costuri ridicate de mentenanţă, deținând o flotă de echipamente eterogenă (118 modele de echipamente de la peste 15 producători), în toate birourile sale din ţară, compania îşi dorea o flotă de echipamente bine structurată a cărei monitorizare să fie facilă.

”Prin implementarea acestui proiect, Groupama Asigurări a redus costurile cu imprimările cu 33,6%”, a afirmat Paul Zarzara, Manager Achiziţii Groupama Asigurări şi Project manager pentru acest proiect. “S-a reorganizat parcul de echipamente de birou: în noua configurație, este format din 25% echipamente existente (cele mai eficiente din punct de vedere funcțional şi din punct de vedere costuri) și 75% din echipamente Xerox noi. De asemenea, numărul echipamentelor s-a redus cu 67%, numărul consumabilelor gestionate cu 90% şi s-a reuşit omogenizarea parcului de echipamente de birou şi optimizarea fluxurilor interne”.

În urma implementării acestei soluţii, Groupama Asigurări a ajuns să crească semnificativ productivitatea şi nivelul serviciilor adresate clienților, să elibereze mai mult timp pentru activităţile de bază ale afacerii, cele care aduc profit şi să scadă costurile cu documentele. De asemenea, a fost implementat un sistem de control şi audit asupra mediului de imprimare în companie.

Fiind un susţinător al iniţiativelor de protecţie a mediului, soluţia Xerox a ajutat Groupama Asigurări să implementeze un management performant al consumabilelor de imprimare.

„Am oferit un serviciu personalizat de management al echipamentelor de birou, care a răspuns pe deplin nevoilor de control și reducere a costurilor în mediul de birou Groupama Asigurări”, a afirmat Simona Țăndărică, Strategic Accounts Manager, Servicii financiare, Xerox România. “Am instalat multifuncţionale Xerox performante în toate agenţiile și sediile Groupama Asigurări, alături de echipamentele non-Xerox deţinute de Groupama Asigurări. Toate acestea sunt monitorizate printr-o suită de aplicaţii software, asigurând astfel nivelul agreat al serviciului de gestionare pentru întreaga flotă de echipamente.”