Procentul persoanelor care cumpara online folosind tableta s-a triplat in ultimul an, 16,9% dintre clientii de pe internet folosind astfel de dispozitive, in timp ce utilizarea telefoanelor inteligente (smartphones) in procesul de achizitie a urcat cu aproape 5 procente pana la 19,2%, arata un studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an.
Sondajul a fost realizat pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultima jumatate de an si va fi prezentat integral in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.
Astfel, aproape 1 din 5 cumparatori online (16,9%) au utilizat tableta pentru a face cel putin o achizitie online in ultimele 6 luni. Cresterea este spectaculoasa fata de anul trecut cand procentul acestora se ridica la 4,8%.
Numarul de cumparatori online care detin o tableta s-a triplat
Avansul a fost determinat mai ales de faptul ca tot mai multi romani folosesc tablete, 35% dintre persoanele care fac cumparaturi online detinand un astfel de dispozitiv, in crestere de aproape trei ori fata de anul trecut (13%).
Odata cu cresterea numarului de tablete a crescut semnificativ si utilizarea lor pentru achizitii online. Practic, in ultima jumatate de an, 29% dintre cumparatorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, in crestere de la 10% anul trecut. In acelasi timp, 21% dintre cei care fac achizitii de pe internet au comparat online preturile unor produse sau servicii, in crestere de la 7% anul trecut.
De asemenea, numarul de clienti online care detin smartphone-uri este si el in crestere semnificativa, de la 44% in 2013 la 58% in 2014.
Smartphone-urile, folosite mai mult pentru informare si mai putin pentru achizitii
Insa, smartphone-urile sunt utilizate mai mult decat anul trecut in special pentru informare (42% anul acesta fata de 35% in 2013), In schimb, in ceea ce priveste compararea preturilor sau achizitii propriu zise, procentele nu sunt foarte diferite fata de anul trecut.
Practic, in februarie anul acesta, in jur de 25,8% dintre cei care detin un smartphone il folosesc si pentru a compara preturi, la inceputul lui 2013 procentul era de 21,4%.
Totodata, cei care detin un smartphone si il utilizeaza pentru achizitii ajung la un procent de 19,2%, fata de 15,1% anul trecut.
“Evolutia nesemnificativa a utilizarii smartphone-urilor pentru achizitii online, in conditiile in care numarul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de a face si cu lipsa adaptarii site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucatorii din aceasta industrie trebuie sa inteleaga ca telefonul mobil reprezinta pentru ei o poarta mare de acces catre persoanele care fac cumparturi online. Practic vorbim aici de o oportunitate pe care nici unul din jucatorii cu pretentii din e-commerce nu isi poate permite sa o rateze” a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.
86% dintre clienti cumpara de pe desktop sau laptop
Cea mai mare parte a celor care cumpara online utilizeaza laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au facut cel putin o achizitie online in ultimele 6 luni folosind aceste terminale.
“Trebuie insa remarcat si aici ca un procent semnificativ de 14% dintre persoane nu a folosit deloc laptop-ul sau desktop-ul pentru cumparaturile online realizate in ultimele 6 luni”, mai spune Enescu.
Studiul a fost realizat utilizand panelul Daedalus Online, pe un esantion de 930 persoane care au facut cumparaturi online in ultimele 6 luni. Esantionul a fost cules in doua valuri – in februarie 2013 si februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/-4%.
Intregul studiu realizat de Daedalus Millward Brown va fi prezentat de catre Daniel Enescu in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.
Mai este mai putin de o luna pana la eveniment asadar iti sugeram sa iti achizitionezi biletul de acces cat mai repede, locurile sunt limitate.
Printre alti manageri, antreprenori si specialisti care vor participa la ecomTEAM se numara Iulian Stanciu, directorul general al eMag.ro; Dan Vidrascu, CEO al Elefant.ro; Dan Bulucea, CEO al Google Romania; Catalin Cretu, directorul general al Visa Europe Romania; Daniel Nicolescu, CEO al PayU pentru Europa de Sud Est; Razvan Diratian, CEO al Avon Romania si Republica Moldova; Cristina Vasilescu, coordonator e-shop in cadrul Intersport, Andrei Stefan, e-commerce manager in cadrul Vodafone Romania; Cosmin Costea, e-commerce manager la Metro Cash & Carry Romania, Radu Butufei, director e-commerce Carrefour Online; Marius Pahomi, directorul general al Conversion; Lucian Aldescu, directorul general al DPD Romania; Zoli Herczeg, partner business evangelist in cadrul Microsoft; Alexandru Lapusan, CEO si cofondator al Zitec; Radu Sitaru, directorul general al Netbridge Services; Marius Dosinescu, CEO si cofondator al grupului Floridelux; Marian Alecsiu, CEO si cofondator al F64 Studio.
De asemenea, printre speakerii straini se numara David Sottimano, consultant in cadrul Distilled, una dintre cele mai cunoscute agentii britanice de marketing digital, Alison Battisby, consultant in social media- cu experienta in cadrul unor companii precum Nokia ori Tesco si John Heffernan, director de vanzari pentru digital in cadrul Foundry Communications, unul dintre jucatorii majori intre agentiile britanice de design.
In cadrul conferintei din prima zi a evenimentului vom discuta despre evolutia comertului online, despre tendinte si strategii de vanzari pe internet, in timp ce ziua a doua va fi dedicata workshop-urilor de PPC, SEO, usability, promotii eficiente, marketing afiliat, analytics sau social media.
Partenerul principal al evenimentului este Profitshare, parteneri sunt PayU, DPD si Vodafone, iar sponsorii sunt Visa, Gemius, Metro Cash & Carry, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Millward Brown si Cashout.
Partenerul oficial de netwoking al evenimentului este Microsoft iar partenerul oficial de distractie este Shopmania.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IAB Romania, ARMO, Cariere, IQads, Smark, Retail-FMCG, PMR, PRIME, Social Media Brasov, Trafic.ro si Gazduire.ro
Fondat de 2Parale in 2011, ecomTEAM este organizat de anul trecut de WALL-STREET.RO.