În timp ce peste 75% dintre cele mai performante organizații menționează creșterea sau inovația ca fiind valoarea cea mai importantă adusa de business analytics, aproape 2 treimi au declarat că exista anumite impedimente politice sau executive dure care reprezintă o prima bariera pentru a obtine valoare reala de pe urma investițiilor, potrivit unui nou studiu al IBM.
În cea de-a cincea examinare globală privind adoptarea și utilizarea proceselor analytics, IBM a descoperit faptul că un număr tot mai mare de respondenți (peste două treimi) aplică procese de business analytics cu scopul de a susține strategiile generatoare de venituri in detrimentul costurilor. În plus, studiul IBM Institute for Business Value intitulat “Analytics: A Blueprint for Value” a identificat faptul că aproape 40% dintre companii au observat o recuperare rapidă a investiției (ROI) în primele 6 luni de la adoptarea sistemelor analytics.
De asemenea, studiul a relevat faptul că există 3 factori esențiali care sustin introducerea proceselor de business analytics în cadrul unei companii – susținerea, încrederea și aptitudinile – precum si lipsuri semnificative în fiecare zona. Prin abordarea acestor lipsuri, liderii din domeniul analytics au oportunitatea de a crește susținerea executivă, de a îmbunătăți încrederea în cadrul organizației și de a cultiva cunoștințe și aptitudini mai riguroase.
“Pentru a putea profita de perspectivele generate de date, organizațiile trebuie să identifice diferiți lideri de succes C-suite pentru a putea utiliza la adevăratul potential procesele de analytics. Rolurile emegente ca Chief Data Officer și Chief Analytics Officer ajută companiile să construiască strategii pe baza datelor enterprise pentru a obține avantaj competitiv”, a declarat Fred Balboni, Global Leader and Partner, Business Analytics and Optimization, IBM Global Business Services. “Este necesară alinierea potrivită a strategiei, a standardelor, a tehnologiei și a structurii organizaționale pentru a profita de întregul potențial al proceselor de business analytics.”
Suținerea executivă este necesară
În prezent, doar o mica parte dintre liderii C-suite susțin cu vehementa utilizarea Big Data și a proceselor analytics pentru a accelera asumarea deciziilor și schimbarea instituțională. Studiul IBM relevă faptul că o pătrime dintre toți Chief Executive Officers (CEO) și Chief Marketing Officers (COO) acționează ca principali susținători pentru utilizarea perspectivelor analytics (24%). Este o creștere de 10 procente față de 2012; leadership-ul necesar nefiind realizat pentru a se putea produce schimbarea. Pe lângă CEO și COO, alți executivi C-suite precum CIO și CMO au puterea de decizie asupra introducerii si utilizarii proceselor Big Data și analytics în cadrul companiei.
Susținerea executivă și implicarea în sustinerea Big Data și analytics sunt elemente esențiale pentru generarea de perspective importante. În organizații cu suport executiv redus, implementările analytics sunt limitate de lipsa fondurilor, a resurselor și a perseverenței. Cum organizațiile doresc să crească, există o cerere de existență a unor susținători în cadrul companiei care să ajute la implementarea proiectelor.
Acest lucru atrage atenția asupra faptului că susținătorii executivi au un rol esential in realizarea unei culturi pe baza datelor. În viitor, mai multe companii vor putea aborda un Chief Data Officer sau un Chief Analytics Officer pentru a le ajuta să analizeze si sa beneficieze de rezultatele generate, și să construiască o cultură corporate pe baza analytics pentru a susține sucesul afacerii.
Lipsa încrederii
Cele mai multe organizații din prezent prioritizează investițiile și deciziile privind datele la nivel de unitate de business
Lipsa de încredere în cadrul organizațiilor evidențiază faptul că aceasta reprezintă una dintre cele mai semnificative bariere pentru a genera valoare. În timp ce aproximativ 60% dintre profesionistii de top se bucură de niveluri inalte de încredere între angajatii din organizația lor, nivelul de încredere scade semnificativ (47%) atunci când este un proces lipsit de informatii desfasurat între unitățile de business și departamentele IT in general.
O abordare fragmentată poate avea ca rezultate lipsa de încredere în diferite grupuri de oameni care pot accesa, interpreta și utiliza datele în diferite modalități. Această lipsă de încredere provine dintr-o neîncredere de bază referitoare la cine este competent să analizeze și să prelucreze datele. Lipsa de încredere din rândul directorilor, analiștilor și a managerilor de date poate avea un impact semnificativ în ceea ce privește dorința de a partaja date, pe baza perspectivelor și a colaborării pentru a genera valoare. Studiul IBM a constatat faptul că o lipsă de încredere între persoane are ca rezultat o lipsă de încredere în ceea ce priveste veridicitatea datelor. Când se întâmplă acest lucru, costurile totale pentru o afacere sunt mai mari.
De exemplu, o importantă instituție bancară de la nivel mondial a dublat eforturile de colectare a datelor din două surse diferite, deoarece directorii bancari nu au încredere în munca executată de altă echipă situată într-o arie geografică diferită, fapt ce i-a determinat să pună la îndoială autenticitatea datelor.
Nationwide Insurance din Columbus, Ohio, este un exemplu de întreprindere care utilizează comunicarea intensa și educația pentru a reduce lipsa de încredere.
“Prin împuternicirea organizației noastre de a construi relații de încredere, am accelerat obiectivele noastre Big Data și analytics“, a declarat Wes Hunt, VP al Nationwide Insurance. “Am spart barierele de încredere printr-o concentrare intensa pe educație și interacțiune personală, astfel încât toată lumea să poată înțelege și sa interpreteze similar datele. Este imperativ să existe încredere – atât în ceea ce privește datele, cât și persoanele – astfel încât organizația să poată acționa mult mai rapid pe baza acestor perspective oferite de date.“
Lipsa de creștere a abilităților
Un alt factor care creează o barieră în calea succesului generat prin intermediul Big Data și analytics este reprezentat de abilități. Decalajul dintre cererea globală de talent în ceea ce privește Big Data și procesele de analytics, și furnizarea de talent la nivel global este unul dintre obstacolele majore în implementarea proceselor analytics în cadrul organizațiilor. O treime dintre respondenți au menționat lipsa abilităților de analiza și intepreta datele cu scopul de a genera procese de business ca fiind o provocare business de top în ceea ce privește crearea de valoare folosind procese de analytics.
Cel mai mare decalaj este abilitatea de a îmbina abilități analytics cu cunoștințe de business pentru a atrage perspective semnificative din date. Analiștii care înțeleg atât afacerile, cât și importanța acționării matematice a sarcinilor sunt cei mai căutați pe piață. Mai mult de o treime din respondenți (36%) citează acest lucru ca fiind principalul factor al lipsei de abilități din organizația lor, urmat de abilitățile analitice (24%), abilități de management al datelor (21%) și abilități business (19%).