Prysmian este o companie multinațională producătoare de cabluri pentru rețele electrice și de telecomunicații. Compania a fost fondată în 1879, sub numele Pirelli Cavi e Sistemi. Compania este prezentă și în România, unde deține o fabrică cu 1.000 de angajați la Slatina. În continuare, este disponibil un interviu cu dl. Cristian Gheorghe, Sales Director Telecom, Prysmian, Danubian region.
ITChannel: Care sunt principalele categorii de produse pe care Prysmian le produce la unitățile de producție din Slatina?
Prysmian Group România este unul dintre cei mai importanți producători de cabluri din țară și din Europa. Cu o capacitate mare de producție și investiții continue în dezvoltarea și îmbunătățirea produselor, fabrica Prysmian din Slatina oferă clienților din întreaga lumea cabluri de energie și telecomunicații de ultimă generație și soluții inovatoare pentru aproape orice aplicație din acest domeniu.
ITChannel: În ce măsură a fost afectată performanța companiei de pandemie?
Deși rezultatele sunt mai mici decât cele planificate la începutul lui 2020, acestea sunt totuși mult mai bune decât estimările pe care le-am prognozat la începutul pandemiei. Ne uităm cu încredere în viitor, în special, datorită capitalului uman și a oportunităților care vor apărea odată în perioada post-pandemie.
ITChannel: Care este ponderea pe care o are exportul din totalul producției?
Calitatea și competitivitatea cablurilor produse de Prysmian Group la Slatina sunt recunoscute și apreciate de partenerii noștri din toata lumea. Peste 70% din producție este livrată către marii operatori de energie și telecomunicații din Europa, Statele Unite, Australia, etc.
ITChannel: Care sunt industriile care vor marca o creștere a comenzilor în anii viitori?
Domenii ca FTTH, 5G sau Centrele de Date au o rată de creștere rapidă în Europa de Est, iar cablurile de fibră optică sunt o soluție sigură și de lungă durată pentru transmisiile de date. România are una dintre cele mai performate rețele de fibră optică din Europa de Est și peste 70% din conexiunile la abonați (FTTP) au legături de peste 100 Mb/s. Această rețea de fibră optică este în cea mai mare parte produsă la Slatina pentru partenerii noștri din România. Puteți găsi astăzi în România cabluri marcate Prysmian (S) instalate aerian sau subteran în rețelele de acces din orașe de către operatorii de telecomunicații, în zonele rurale defavorizate (proiectul RoNet1), mai recent pentru proiectul de legare a școlilor la internet sau cu câțiva ani în urma pe stâlpii Transelectrica într-unul din cele mai ambițioase proiecte de instalare cabluri OPGW din regiune.
ITChannel: Componenta de cercetare-dezvoltare este unul din vectorii de dezvoltare ai unei companii. Ați dezvoltat sau aveți în plan să deschideți colaborări în acest domeniu cu mediul universitar din România?
Pentru a raspunde la aceasta intrebare am sa va dau cateva cifre despre Prysmian Grup. Avem peste 140 ani de experiență, activăm în 50 de țări, avem 112 fabrici, 25 centre de dezvoltare și peste 30.000 de angajati și oferim o gamă foarte largă de produse, servicii, know-how și tehnologii în domeniul high tech.
Misiunea noastră este să facem posibil ca energia și informațiile să fie permanent la dispoziția fiecărui cetățean, să fie furnizate eficient și sustenabil, indiferent de client, de locația lui sau de cât de dificil e mediul în care operează.
În domeniul cablurilor de telecomunicații și al fibrelor optice, avem printre cei mai buni specialiști din lume, recunoscuți pentru cunoștintele, aptitudinile și expertiza lor, de aceea colaborarea cu autoritățile din Ministerul Comunicatiilor, ANCOM, asociații de profil, dar și universitățile tehnice este benefică de ambele părți. Nu în ultimul rând, investițiile făcute în educarea angajaților, în infrastructura și regiunea în care lucrăm sunt un avantaj pentru comunitate și suntem într-o relație de colaborare permanentă cu autoritățile locale.
Cred că ‘Made in Romania’ este mai mult decat un slogan, este o garanție că o parte din profit se întoarce către România! Pentru un km de cablu produs la Slatina și cumpărat în România, câteva procente se întorc către comunitate prin programele pe care le dezvoltăm. Deși România are o piață liberă, deschisă concurenței, cred totuși că dacă o mașină produsă la Pitești, un măr crescut lânga Sibiu sau un cablu produs la Slatina aduc profit comunităților unde sunt create, atunci și statul trebuie să încurajeze, sprijine și să folosească aceste produse în rețelele create pentru comunitățile din România.