Migrarea companiilor într-un număr din ce în ce mai mare către echipamente multifuncţionale laser A3 color a plasat Xerox în primul semestru din 2013 pe locul întâi pe acest segment, înregistrând o creştere aproape dublă ca valoare faţă de aceeaşi perioadă anului trecut, potrivit datelor IDC.
Astfel, Xerox a avut în primul semestru al acestui an o cotă de piaţă de 40% ca volum şi de 48,6% ca valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012, când a înregistrat o cotă de piaţă de 23% ca volum şi de 25,8% ca valoare. Această creştere a fost susţinută atât de portofoliul variat de echipamente Xerox laser complexe, cât şi de preferinţa companiilor pentru multifuncţionale laser rapide, care să le asigure o productivitate sporită, o calitate a imprimării superioară şi reduceri de costuri.
„La această creştere, o contribuţie semnificativă a avut-o şi soluţia noastră software lansată în martie, ConnectKey”, afirmă Gabriel Pantelimon, Country General Manager Xerox România. „Multe dintre echipamentele noastre multifuncţionale color vin echipate cu această platformă software, aducând o suită de beneficii în plus, pentru că aceasta securizează datele de utilizatori neautorizaţi, dar şi de atacuri informatice, permite imprimarea mobilă şi acces la servicii de cloud.”
Xerox a crescut pe acest segment şi în trimestrul 2 din 2013, având o cotă de piaţă ca volum de 33,5% şi de 40,7% ca valoare, faţă de aceeaşi perioadă din 2012, când a avut o cotă de piaţă de 24% ca volum şi de 32,2% ca valoare.
Acoperirea foarte bună în rândul companiilor, atât cu servicii, cât şi cu produse, a permis Xerox să se extindă prin intermediul partenerilor săi şi să-şi ridice cota pe o piaţă aflată deja în creştere. Pe segmentul multifuncţionalelor laser A3 color, piaţa din România a înregistrat în primul semestru din 2013 o creştere de 9% ca valoare şi de 22% ca volum, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit IDC, pe segmentul multifuncţionalelor laser A3 monocrom, în primul semestru din 2013, Xerox şi-a menţinut cota de piaţă în valoare. Astfel, Xerox a avut o cotă de piaţă ca volum de 15,2% şi de 35,6 ca valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă de lui 2012 – o cotă de piaţă ca volum de 29,6% şi de 38,3% ca valoare.
În segmentul de echipamente office A3, Xerox a obţinut în primul semestru din 2013, o cotă de piaţă de 22,4% ca volum şi de 41,3% ca valoare. În aceeaşi perioadă a anului trecut a avut o cotă de piaţă de 27,3% ca volum şi de 30,7% ca valoare.
„Ne-am educat clienţii înspre echipamente multifuncţionale şi utilizarea lor în mod raţional, ceea ce a rezultat în folosirea unui număr mai mic de unităţi – indiferent că vorbim de achiziţii sau de contracte de servicii – dar cu o valoare mai mare”, explică Gabriel Pantelimon. „Echipamentele noastre îndeplinesc mai multe funcţii, au softuri complexe de raţionalizare a consumului, de securizare a datelor, de personalizare a aplicaţiilor, iar clienţii înţeleg că nu e vorba doar de investiţia iniţială, ci şi de costurile de întreţinere şi de rezultatele obţinute pe termen scurt şi lung. În plus, companiile au descoperit beneficiile culorii pentru business, mai ales că noi le oferim tarife color la preţ de alb-negru, pentru documentele unde cantitatea de culoare pe pagină este mai mică.”
Xerox România le asigură atât companiilor, cât şi clienţilor individuali prin cei 5 distribuitori, 30 de parteneri strategici şi peste 500 de reselleri autorizaţi, echipamente multifuncţionale şi soluţii software complexe pentru administrarea eficientă a documentelor şi a proceselor de business.