Un studiu efectuat de IDC relevă faptul că Aceasta reprezintă o creștere de 264,3% față de cele 1,9 milioane de unități livrate în 2020. Prognoza IDC arată că livrările de telefoane pliabile vor atinge 27,6 milioane de unități în 2025, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 69,9% între 2020 și 2025.

Creșterea din 2021 poate fi atribuită în mare măsură succesului recent al Samsung, deoarece gigantul coreean a făcut furori pe piață datorită celor mai noi modele ale sale pliabile. Noul design al lui Flip3 a fost un atu câștigător pentru consumatori datorită dimensiunii compacte pliabile (de buzunar), un al doilea ecran mai mare și, cel mai important, eticheta de preț de 999 USD. Noul Fold3 a cunoscut, de asemenea, îmbunătățiri vaste, dar rămâne mult mai ridicat ca preț și mai mult un produs de nișă în general. În ciuda cotei lor mici de piață, pliabilele reprezintă o oportunitate majoră pentru vânzători. Din punctul de vedere al consumatorului, pliabilele reprezintă cea mai inovatoare schimbare vizuală care se întâmplă în cazul smartphone-urilor și, prin urmare, este un segment care nu poate fi ignorat de vânzători. În segmentul comercial, dispozitivele pliabile au fost promovate ca înlocuitor atât pentru un telefon, cât și pentru o tabletă. Deși IDC consideră că adoptarea acestui caz de utilizare rămâne scăzută, vânzătorii au făcut câteva oferte atractive pentru cea mai recentă gamă de dispozitive pliabile care vizează în mod explicit utilizatorii de afaceri.

„Succesul recent al dispozitivelor pliabile de la Samsung a dat un nou imbold categoriei, pe măsură ce concurenții se grăbesc să intre pe piață”, a declarat Anthony Scarsella, director de cercetare la IDC’s Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. „Samsung a dovedit că există cererea consumatorilor pentru telefoane pliabile odată ce acestea ating prețul potrivit și au o construcție mai stabilă. Datorită dispozitivelor sale pliabile, Flip și Fold au umplut golul Galaxy Note pentru Samsung, atrăgând în același timp noi consumatori către brand. Am constatat deja că alți furnizori au în plan lansarea de noi modele pliabile în acest an și ne așteptăm ca mai mulți jucători să atace cota de piață a Samsung pe măsură ce factorul de formă crește în popularitate.”

„Deși dispozitivele pliabile nu au ocupat o cotă semnificativă de piață, cu 7,1 milioane de dispozitive livrate în 2021, ele au reprezentat o treime din piața Android premium (+1.000 USD). Deci, nu va trece mult până când dispozitivele pliabile, la fel ca 5G, vor deveni o semnătură și o caracteristică așteptată a pieței premium Android”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC’s Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. „În timp ce importanța pliabilului nu mai este pusă în discuție pentru niciun brand care dorește o cotă din spațiul premium Android, ceea ce este interesant pentru furnizori acum este bătălia dintre factorii de formă Flip și Fold. Deși Flip pare să fie mai popular, este încă prea devreme pentru a declara un câștigător clar. Vânzătorii ar trebui să continue să urmărească îndeaproape piața de modele pliabile în general, deoarece aceasta continuă să crească și să atragă noi jucători pe piață.”