Până în 2026, 25% dintre oameni vor petrece cel puțin o oră pe zi în metavers pentru muncă, cumpărături, educație, socializare și/sau divertisment, potrivit Gartner.

„Vânzătorii construiesc deja modalități prin care utilizatorii își pot replica viețile în lumile digitale”, a spus Marty Resnick, vicepreședinte de cercetare la Gartner. „De la participarea la săli de clasă virtuale până la cumpărarea de teren digital și construirea de case virtuale, aceste activități se desfășoară în prezent în medii separate. În cele din urmă, acestea se vor desfășura într-un singur mediu – metaversul – cu mai multe destinații prin tehnologii și experiențe.”

Gartner definește metaversul ca un spațiu virtual colectiv comun, creat de convergența realității fizice și digitale îmbunătățite virtual. Este persistent, oferind experiențe imersive îmbunătățite, precum și independent de dispozitiv și accesibil prin orice tip de dispozitiv, de la tablete la ecrane montate pe căști.

Deoarece niciun furnizor nu va deține metaversul, Gartner se așteaptă ca acesta să aibă o economie virtuală activată de monede digitale și jetoane nefungibile (NFT). Metaversul va afecta fiecare afacere cu care consumatorii interacționează în fiecare zi.

De asemenea, va afecta modul în care se desfășoară munca. Companiile vor oferi un angajament, colaborare și conexiune mai bune cu angajații lor prin spații de lucru imersive în birouri virtuale. Companiile nu vor trebui să-și creeze propria infrastructură pentru a face acest lucru, deoarece metaversul va oferi cadrul. În plus, evenimentele virtuale care au câștigat popularitate în ultimele 18 luni, vor oferi mai multe oportunități de networking și workshop-uri colaborative și imersive.

„Companiile vor avea capacitatea de a-și extinde și de a-și îmbunătăți modelele de afaceri în moduri fără precedent, trecând de la o afacere digitală la o afacere în metavers”, a spus Resnick. „Până în 2026, 30% dintre organizațiile din lume vor avea produse și servicii pregătite pentru metavers.”

Adoptarea tehnologiilor metaverse este incipientă și fragmentată, iar Gartner avertizează organizațiile cu privire la investițiile masive într-un anumit metavers. „Este încă prea devreme să știm care investiții vor fi viabile pe termen lung, dar managerii de produs ar trebui să-și facă timp să învețe, să exploreze și să se pregătească pentru un metavers, pentru a se poziționa competitiv”, a spus Resnick.