International Data Corporation a anunțat previziunile sale la nivel mondial privind industria IT pentru 2022 și ulterior. În timp ce forțele perturbatoare declanșate de pandemia COVID-19 continuă să modeleze ecosistemul global de afaceri, o tendință importantă rămâne neschimbată: marșul constant către o lume digitală. Până în 2022, IDC se așteaptă ca mai mult de jumătate din economia globală să se bazeze sau să fie influențată de digital, deoarece majoritatea produselor și serviciilor utilizează un model de livrare digitală sau necesită creștere digitală pentru a rămâne competitive. Pentru a concura într-o lume digitală, organizațiile vor trebui să-și prioritizeze investițiile în instrumente digitale pentru a spori spațiile fizice și activele. Ca rezultat, mai mult de jumătate din toate investițiile în tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) vor fi legate de transformarea digitală până în 2024.

Cercetarea IDC FutureScape 2022 se concentrează pe influențele sociale, economice și tehnologice de care organizațiile vor trebui să țină cont în timp ce își urmăresc obiectivele de transformare digitală în următorii trei până la cinci ani. Capacitatea de a se adapta la aceste influențe și de a accelera transformarea digitală va determina în cele din urmă soarta unei organizații în economia digitală.

O privire mai atentă asupra primelor zece previziuni ale industriei IT ale IDC la nivel mondial dezvăluie următoarele:

1. Aducerea conceptului „digital first” pentru clienți și operațiuni: Până în 2024, companiile care vor acorda prioritate digitalizării vor da experiențe empatice clienților și modele de operare rezistente, transferând 70% din toate cheltuielile cu tehnologia și serviciile către modele as-a-service și modele centrate pe rezultate. Aceste investiții vor fi necesare pentru a sprijini diverse modele de implicare a clienților și de operațiuni bazate pe date.

2. Noi elemente fundamentale ale cloud-ului: Până în 2023, 40% din G2000 vor reseta procesele de selecție a cloud-ului pentru a se concentra mai degrabă pe rezultatele afacerii decât pe cerințele IT, valorificând accesul la portofoliile furnizorilor de servicii de la dispozitive la edge și de la date la ecosistem. Gestionarea, optimizarea și securizarea diverselor resurse cloud și seturi de date vor reprezenta cele mai critice provocări operaționale IT pentru organizațiile IT.

3. Guvernanța devine o sarcină principală pentru echipele IT: până în 2023, 80% dintre întreprinderi vor folosi servicii de guvernanță asistate de AI, legate de cloud pentru a gestiona, optimiza și securiza resursele și datele dispersate, dar 70% nu vor atinge valoarea maximă. din cauza nepotrivirilor competențelor IT. Practic, toate organizațiile IT văd bariere majore în calea capacității lor de a utiliza eficient automatizarea axată pe guvernanță în cadrul companiei lor.

4. Furnizarea as-a-Service devine omniprezentă: Până în 2022, 40% din bugetele IT ale companiilor mari vor fi redistribuite datorită adoptării pachetelor integrate as-a-service în domenii de securitate, platforme cloud, spațiu de lucru virtual și conectivitate. Deși beneficiile agilității, îmbunătățirii rapide și alinierii cu utilizarea reală a afacerii sunt bine recunoscute, echipele IT vor trebui să monitorizeze în mod constant inflația portofoliului.

5. Urmează tranzițiile tehnologice sistemice: Până în 2026, liderii din industrie care se confruntă cu tranziții sistemice sau obligatorii în următorul deceniu își vor tripla cheltuielile IT pentru medii noi, dar se vor lupta să obțină câștigurile necesare de 6 ori mai mari în eficiența operațională IT. Organizațiile IT din multe industrii sunt sfătuite să înceapă să se gândească acum la modul în care mai multe schimbări sistemice (de exemplu, 5G, vehicule electrice, blockchain) vor influența planurile și prioritățile tehnologice ale organizației lor.

6. Automatizare și augmentare: Până în 2024, 70% din G2000 vor câștiga de două ori mai mult, în termeni de rentabilitate semnificativă, din investițiile în tehnologie care augmentează activitățile angajaților și clienților, comparativ cu cele care automatizează procesele individuale. Cele mai mari câștiguri vor veni din eforturile cuprinzătoare care pun accentul pe creșterea experiențelor și activităților de luare a deciziilor ale clienților, pacienților, studenților și lucrătorilor.

7. Administrarea datelor prezintă provocări și oportunități: Până în 2025, divergențele regionale în ceea ce privește confidențialitatea datelor, securitatea și mandatele de plasare/utilizare/dezvăluire vor forța 80% dintre companii să-și restructureze procesele de guvernare a datelor construite pe o bază autonomă. Organizațiile de succes vor folosi suveranitatea digitală ca un stimulent critic pentru noi investiții în planuri de control al resurselor/datelor și vizați eforturile de automatizare IT care reduc riscurile legate de încredere în domenii precum securitatea cibernetică, oferind în același timp o bază pentru noi experiențe pentru clienți, experiențe angajaților și eforturi de operare de la distanță.

8. Regândirea experienței digitale: Până în 2023, 50% din G2000 își vor schimba jumătate din cheltuielile pentru hardware/conectivitate pentru noile tehnologii pentru a moderniza și reconceptualiza experiențele personale pentru clienți și angajați din propriile locații. Organizațiile care oferă experiențe optimizate digital în spațiile de muncă, de joacă și de sănătate vor stabili un avantaj pe termen lung în captarea și păstrarea loialității clienților.

9. Sustenabilitatea devine reală: Până în 2025, 60% din G2000 vor avea echipe de sustenabilitate digitală, însărcinate cu evaluarea, certificarea și coordonarea utilizării datelor de afaceri și sustenabilitatea IT și a platformelor analitice oferite de furnizorii de TIC. În următorii câțiva ani, noile instrumente, date și analize vor facilita stabilirea unor obiective semnificative de sustenabilitate, dar modul de îndeplinire a acestor obiective de afaceri și de reglementare va rămâne o provocare.

10. Controalele datelor vor fi analizate: Până în 2025, evaluările companiilor publice se vor baza la fel de mult pe încrederea în controalele pentru utilizarea corectă/eficientă a datelor, precum și în controalele financiare, concentrându-se pe cheltuielile sporite pe soluții centrate pe date. Liderii IT ar trebui să acorde prioritate selecției partenerilor de tehnologie și servicii pe baza capacității lor de a aborda cele mai importante provocări.

Sursa: IDC