International Data Corporation estimează că volumele cheltuielilor la nivel mondial pentru realitate augmentată și realitate virtuală (AR/VR) vor cunoaște o creștere accelerată în pandemie, crescând de la puțin peste 12,0 miliarde de dolari în acest an la 72,8 miliarde de dolari în 2024. Conform IDC Worldwide Augmented and Virtual Reality Spending Guide, rata de creștere anuală compusă pe cinci ani (CAGR) pentru cheltuielile AR/VR va fi de 54,0%.
„2020 a devenit un moment major de cotitură în care companiile și organizațiile din toate verticalele acceptă nevoia de realitate augmentată, mixtă și virtuală”, a spus Stacey Soohoo, research manager, Customer Insights & Analysis la IDC. „Deși perturbările cauzate de pandemie au provocat întreruperi pe lanțurile de aprovizionare ale companiilor și au forțat companiile și consumatorii să adopte o abordare prudentă în ceea ce privește cheltuielile, multe industrii confruntându-se cu lipsa de forță de muncă, restricții la locul de muncă datorate COVID-19 și necesitatea îmbunătățirii ineficiențelor operaționale, companiile realizează că este nevoie de un set diferit de ingrediente pentru a reuși. Instruirea continuă să fie un caz de utilizare principal pentru adoptarea realității augmentate/virtuale, deoarece companiile continuă să se concentreze pe inițiativele de absorbție și transfer de cunoștințe. În plus, gestionarea interacțiunilor față în față și a punctelor de atingere în și în afara locului de muncă fizic sunt la fel de esențiale; variind de la tururi de proprietăți virtuale până la prezentarea cu amănuntul, organizațiile adoptă AR/VR pentru a crea o experiență personalizată, captivantă pentru clienți. Multe companii fac investiții necesare pentru a răspunde nevoilor care le depășesc pe cele provocate de pandemie, iar pentru mulți, adoptarea AR/VR este doar vârful aisbergului.”
Cazurile de utilizare comercială care se estimează că vor primi cele mai mari investiții în 2024 sunt instruirea (4,1 miliarde de dolari), mentenanța industrială (4,1 miliarde de dolari) și prezentarea în retail (2,7 miliarde de dolari). În comparație, cele trei cazuri de utilizare ale consumatorilor pentru AR/VR (jocuri VR, vizionare de video VR și jocuri AR) sunt de așteptat să aibă cheltuieli combinate de 17,6 miliarde de dolari în 2024. Domeniile de utilizare care vor vedea cea mai rapidă creștere a cheltuielilor în perioada de prognoză sunt videografia internă, logistica și gestionarea livrării coletelor, care vor înregistra un CAGR de 101,0% și respectiv 100,5%. Se estimează că alte șapte domenii de utilizare vor avea CAGR pe cinci ani de 90% sau mai mult.
În timp ce cheltuielile comerciale vor continua să urmărească tendința înregistrată de cheltuielile consumatorilor pentru piața totală AR/VR, o mare parte din creșterea cheltuielilor AR/VR va fi determinată de investițiile din sectoarele comerciale și publice. Cea mai puternică creștere a cheltuielilor în perioada prognozată va veni din industria bancară (126,7% CAGR) și a valorilor mobiliare și a serviciilor de investiții (106,1% CAGR), urmată îndeaproape de zona guvernamentală (102,5% CAGR). Cheltuielile consumatorilor se preconizează că vor avea un CAGR de 34,1% în perioada de prognoză de cinci ani. Retailul va furniza cea mai mare investiție din zona comercială cu 7,3 miliarde de dolari în 2024, în timp ce industriile de producție discretă și de procesare vor avea cheltuieli de 5,9 miliarde de dolari și respectiv 5,1 miliarde de dolari.
„Am constatat o creștere uriașă a interesului comercial atât în realitatea virtuală, cât și în realitatea augmentată determinată de pandemie”, a declarat Tom Mainelli, vicepreședinte al grupului Devices and Consumer Research la IDC. „Organizațiile de toate dimensiunile folosesc tehnologiile pentru a capta și transfera cunoștințe între angajații experimentați și noii angajați, îmbunătățesc și eficientizează operațiunile din teren și sporesc colaborarea între lucrătorii din prima linie.”
Din punct de vedere tehnologic, dispozitivele gazdă și spectatorii vor reprezenta aproximativ două treimi din totalul cheltuielilor AR/VR până în 2024, scăzând în proporție pe măsură ce software-ul și serviciile vor câștiga impuls. Software-ul va reprezenta aproape un sfert din totalul cheltuielilor, în timp ce serviciile de consultanță și serviciile de integrare a sistemelor vor înregistra o creștere puternică, cu CAGR pe cinci ani de 77,3% și 90,7%.
Pe criterii geografice, China va înregistra cele mai mari cheltuieli AR/VR de-a lungul prognozei, deși ponderea sa din totalul mondial va scădea de la peste 50% în 2020 la puțin peste 36% în 2024. Statele Unite va fi a doilea cea mai mare piață pentru cheltuieli AR/VR și se va apropia de China până la sfârșitul termenului de prognoză datorită unui CAGR de 75,1%. Europa de Vest va avea, de asemenea, câștiguri semnificative cu un CAGR de 72,8%.
Sursa: IDC