Conform companiei de cercetare Forrester, impactul global persistent al COVID-19 va genera cinci schimbări macro care vor modifica permanent afacerile și tehnologia. Un nou raport, „The New, Unstable Normal: How COVID-19 will Change Business And Technology Forever”, descrie cum, în ciuda asistenței medicale moderne și a punerii în aplicare a protocoalelor extinse de gestionare a pandemiei, efectele COVID-19 vor continua să se afle în prim plan în următorul deceniu și va provoca impacturi profunde pe termen scurt, mediu și lung.
- Siguranța și comoditatea va influența așteptările viitoare ale clienților – Pandemia a afectat consumatorii mondiali în moduri diferite, sensibilitatea la risc și dorința lor de comoditate variind în funcție de regiune, vârstă și cultură.
- Pe termen scurt: Există un contrast larg în modul în care țările și consumatorii se bazează pe soluții digitale. De exemplu, 60% dintre adulții online din China metropolitană cumpără mai multe online, în timp ce mai mult de 35% dintre adulții online din SUA și Marea Britanie preferă încă cumpărăturile din magazin.
- Pe termen mediu: Constrângerile financiare și lipsa interacțiunii de grup în persoană vor determina consumatorii să simtă o lipsă de sens și de scop. Acest lucru va influența cheltuielile pentru mărci de încredere care îi conectează la o cauză mai mare.
- Pe termen lung: Consumatorii vor opta pentru mărci care le vor oferi cel mai mult control asupra experiențelor de cumpărare.
- Companiile se vor baza pe valul digital de implicare pentru a crea experiențe hibride:
- Pe termen scurt: Pe măsură ce consumatorii care se bazează pe valori pun sub semnul întrebării etica mărcilor și întrucât toate experiențele devin digitale într-o oarecare măsură, vor apărea noi practici de design care îmbină emoțiile și perspectivele.
- Pe termen mediu: Bunele practici ale proiectelor și experienței de utilizator vor avea o importanță critică, iar experiențele de cumpărare se vor concentra pe rezultate, nu pe produse.
- Pe termen lung: Firmele care pot convinge consumatorii să cumpere partajând mai multe date cu caracter personal, cum ar fi date biometrice sau comportamentale, vor furniza experiențe anticipative care prezic nevoile lor de cumpărături, financiare și de divertisment.
- Firmele și guvernele vor investi în ceea ce altădată era imposibil pentru a dirija viitorul muncii – Pandemia a dezvăluit capacitatea de a face lucruri care păreau cândva imposibile, inclusiv mutarea întregii forțe de muncă spre lucrul la distanță.
- Pe termen scurt: Firmele cu cel mai mare avantaj competitiv vor uni oameni și tehnologie (de exemplu, inteligență artificială sau automatizare) pentru a construi forțe de muncă angajate.
- Pe termen mediu: Munca de la distanță va stimula regiunile din jurul huburilor economice globale, deoarece firmele vor pierde mai mult de un sfert din spațiul lor de birouri din centrele orașelor.
- Pe termen lung: redistribuirea muncii va duce la golirea și reconvertirea globală a birourilor.
- Companiile inteligente renunță rapid la sistemele tehnologice învechite și călătoresc pe nou val al tehnologiei:
- Pe termen scurt: lideri IT și de afaceri care accelerează rezultatele digitale prin reînnoirea sistemelor pe perioada pandemiei vor dobândi o platformă de operare digitală robustă și flexibilitatea necesară pentru revizuirea modelelor de afaceri.
- Pe termen mediu: firmele vor lucra pentru dezvoltarea lanțurilor de aprovizionare mai transparente și flexibile, în timp ce își vor restructura procesele, cum ar fi achizițiile și logistica, cu tehnologie blockchain/distribute ledger.
- Pe termen lung: Inovațiile tehnologice precum electrificarea și automatizarea vor schimba și mai mult modul în care ne derulăm activitatea, unde trăim și cum producem și folosim energia.
- Reziliența în afaceri devine un avantaj competitiv – Indiferent de crize, reziliența în afaceri permite organizațiilor să își îndeplinească viziunea și promisiunile de marcă.
- Pe termen scurt: Organizațiile vor investi în capacități de business continuity, cum ar fi gestionarea crizelor, crescând în același timp testarea continuității afacerii pentru viitoarele pandemii și cele mai comune scenarii de risc.
- Pe termen mediu: Responsabilitatea socială corporativă, sustenabilitatea și riscul climatic vor deveni parte a agendei și strategiei generale a lanțului de aprovizionare a afacerilor.
- Pe termen lung: Liderii vor investi în capacitățile de gestionare a riscurilor întreprinderii pentru a evalua și a răspunde mai bine la risc în timp real.
„Pandemia a schimbat fundamental modul în care facem afaceri. A obligat firmele și factorii de decizie să facă lucruri care anterior erau considerate imposibile. Drept urmare, liderii de afaceri adoptă rapid noi modalități iterative de a interacționa cu clienții, se adaptează la noile moduri de lucru, investesc în inovația tehnologică și își revizuiesc planurile de reziliență în afaceri pentru succesul pe termen lung,” a declarat Stephanie Balaouras, VP și Group Director la Forrester.
Sursa: Forrester