Într-un articol postat pe blogul companiei Sensor Tower, descărcările de aplicații de afaceri, cum ar fi Zoom și Microsoft Teams, au crescut cu aproximativ 132% în Europa în 2020 până la 705,8 milioane ceea ce o face categoria cu cea mai rapidă creștere anul trecut prin instalări.

Pandemia și carantina generată de COVID-19 în Europa au declanșat o creștere semnificativă a descărcărilor pentru aplicații care le-au permis consumatorilor să lucreze de acasă și să se conecteze cu ceilalți. În ansamblu, după cum arată estimările Sensor Tower Store Intelligence, instalările de aplicații în Europa au crescut cu 17,3% față de anul anterior în 2020, până la 28,4 miliarde, în timp ce cheltuielile utilizatorilor au crescut cu 31,7% anual, până la 14,8 miliarde USD. În categoria Business, Zoom s-a poziționat ca aplicația nr. 1 după numărul de descărcări, acumulând 124,7 milioane de instalări în regiune, în creștere cu 2.670 la sută față de 2019. Microsoft Teams a ocupat locul 2 cu 60,4 milioane de descărcări, iar Google Meet a completat primii trei cu 38,4 milioane.

Creșteri și descreșteri

Aplicațiile medicale, care includ multe dintre aplicațiile de urmărire a contactelor COVID-19, cum ar fi NHS COVID-19 și Immuni, s-au clasat pe locul 2 în topul categoriilor cu cea mai rapidă creștere, cu descărcări în creștere cu aproape 85% față de anul anterior la 176,7 milioane. Categoria Cărți s-a clasat pe locul 3 în acest top, instalările crescând cu aproximativ 46% în 2020 față de 2019 până la 278,2 milioane.

Au existat doar patru categorii care au înregistrat un declin în 2020 și au fost probabil cele mai previzibile în timpul pandemiei. Descărcările pentru aplicațiile Sport, Muzică, Navigare și Călătorii au scăzut, în special Călătoriile au suferit cel mai mult, deoarece noile instalări au scăzut cu 20,5%.

Evoluția descărcărilor pe categorii de aplicații mobile europene (fără jocuri) 2019 – 2020

Jocurile s-au clasat în categoria de top după descărcările generale, instalările crescând cu 18,8% anual, până la 12,5 miliarde. Aplicațiile utilitare s-au clasat pe locul 2, instalările crescând cu 9,3 la sută la 2,2 miliarde, în timp ce Photo & Video s-a clasat pe locul 3, cu descărcări în creștere cu 10,5% anual până la 1,5 miliarde.

Creșterea veniturilor

Categoria Business a cunoscut, de asemenea, cea mai rapidă creștere a cheltuielilor din partea utilizatorilor, veniturile crescând cu aproximativ 116% în 2020 până la 137 milioane USD. A doua categorie cu cea mai rapidă creștere a fost Health & Fitness, cu venituri în creștere cu peste 70% până la 544,2 milioane USD, în timp ce Photo & Video a completat primele trei, cheltuielile utilizatorilor crescând pentru această categorie cu 59,6% până la 527,5 milioane USD.

Cheltuielile utilizatorilor europeni de aplicații mobile pe categorii (fără jocuri) 2019 – 2020

Cea mai mare categorie de venituri din Europa a fost Jocurile, care a marcat o creștere a cheltuielilor jucătorilor cu 28,5% până la 9,6 miliarde de dolari. A fost urmat de Divertisment pe locul 2, cu o creștere de 49,6 la sută până la 715,3 milioane dolari, și Rețelele sociale pe locul 3, cu venituri în creștere cu 23,3 la sută până la 651,4 milioane USD.

Catalizatori

Pandemia COVID-19 și blocajele ulterioare au zguduit piața în 2020, întrucât consumatorii izolați acasă se uitau la dispozitivele lor mobile pentru orice, de la divertisment și educație la cumpărături, sănătate și fitness. Dar, deși pandemia este un catalizator evident pentru o mare parte a creșterii pe piață, au existat și alți factori care au avut o contribuție. Categoria Finanțe a reușit să crească datorită abundenței startup-urilor fintech care au apărut în ultimii ani, în timp ce un amestec de evenimente politice și preocupări legate de știrile false au ajutat la stimularea creșterii aplicațiilor din categoria Știri. În multe cazuri, carantina a fost scânteia care a aprins tendințele pe care le vedeam deja: utilizarea sporită a dispozitivelor mobile pentru aproape toate fațetele vieții.

Sursa: Sensor Tower