Românii ce accesează site-urile de anunţuri inclină mai mult către a cumpăra produse decât către a vinde, arată o cercetare realizată de GFK pentru Mercador.ro pe un eșantion de 600 de persoane.
Românii accesează site-urile de anunțuri online având în principal intenția de a cumpăra produse, iar în ceea ce privește potențialii vânzători, aceștia sunt mai rezervați, mulți necunoscând beneficiile pe care le presupune vânzarea de produse pe site-urile de anunțuri online.
96% dintre participanţii la studiu, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani, şi care locuiesc în mediul urban au accesat, cel puțin o dată, un site de anunţuri online. Dintre aceştia, 38% sunt orientaţi spre a cumpăra produse, un procent mai mic înregistrându-l cei care doresc să vândă. În cazul femeilor, acestea sunt mai înclinate spre procesul de cumpărare, bărbaţii fiind deschişi atât să vândă, cât şi să achiziţioneze diverse bunuri.
Dintre cei intervievați, aproape 40% din ei nu au realizat potențialul vânzării lucrurilor pe care le-au folosit puțin timp. De asemenea, aproape o treime din participanții la studiu continuă să depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecvență. În acest sens, în condițiile existenței site-urilor de anunțuri gratuite, care facilitează vinderea și cumpărarea de produse fără intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu ușurință în bani.
“Cei ce obişnuiesc să cumpere produse de pe site-urile de anunţuri consideră că principalul avantaj este posibilitatea de găsi diverse lucruri la preţuri accesibile. Românii preferă site-ul Mercador.ro pentru ușurința folosirii, buna organizare și diversitatea ofertelor prezentate, site-ul înregistrând în acest moment peste 1,5 milioane anunțuri”, menționează Cristina Gheorghițoiu, Business Manager Mercador.ro.
Printre beneficiile menționate de cei care vând produse pe site-urile de anunțuri, 76% din aceștia au precizat ușurința cu care anunțul lor poate ajunge la un număr cât mai mare de posibili cumpărători. De asemenea, atât cumpărătorii (în proporție de 42% din total respondenților), cât şi vânzătorii (72%) apreciază în mod deosebit avantajul tranzacțiilor față în față, fără intermediari.
Studiul relevă şi faptul că, în procesul de fidelizare a clienţilor şi pentru a răspunde cât mai bine nevoilor lor, site-urile trebuie să îndeplinească anumite condiţii cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumpărători este important ca produsele puse la vânzare să aibă fotografii relevante şi ca informaţiile să fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre respondenți foarte importantă este şi buna organizare a anunțurilor pe secţiuni.
“Ne dorim ca platforma Mercador.ro să răspundă tuturor nevoilor și așteptărilor pe care românii interesați de a vinde sau să achiziționeze produse le au. Unul dintre avantajele Mercador.ro este numărul mare de anunţuri din toate categoriile, precum și noutatea acestora, cât și buna segmentare pe categorii și subcategorii“, continuă Cristina Gheorghițoiu.
Potenţialii cumpărători de pe site-urile de anunțuri online sunt, în principiu, persoanele cu venituri de peste 2.500 de lei, mare majoritate din Bucureşti şi din oraşele medii ale ţării, cu vârste între 25 şi 35 de ani.
Pentru ambele categorii, atât vânzători cât și cumpărători, Mercador.ro este site-ul unde anunţurile sunt gratuite şi de care se simt „apropiaţi“.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 600 de persoane, femei şi bărbaţi, având vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani şi care locuiesc în mediul urban.