Endava, una dintre principalele companii de servicii IT din regiune, a dezvoltat secţiuni cheie pentru site-ul TheOpen.com dedicat celui mai vechi turneu de golf din Marea Britanie, The Open Championship, aflat la cea de-a 141-a ediţie anuală şi desfăşurat în perioada 19-22 iulie, la Royal Lytham & St Annes. Noul site, dezvoltat cu tehnologie .Net, a asigurat utilizatorilor o navigare mai uşoară şi implicit o experienţă nouă, îmbunătăţită, iar pe perioada competiţiei, s-a numărat printre cele mai accesate 1.000 de site-uri din lume.
R&A (The Royal and Ancient Golf Club of St Andrews), organizatoarea The Open Championship, a colaborat cu Endava pentru a include pe site-ul TheOpen.com o serie de funcţionalităţi noi.
Principala provocare în dezvoltarea site-ului pentru The Open Championship a fost dată de respectarea critică a termenelor în cadrul proiectului. Cu un trafic de aproximativ două milioane de utilizatori unici în prima zi a competiţiei, arhitectura site-ului a fost dezvoltată integral pentru stabilitate şi siguranţă. Testarea riguroasă a codurilor sursă şi a capacităţilor de găzduire ale traficului au început cu câteva luni înaintea evenimentului.
Cea mai importantă componentă a TheOpen.com a fost tabela pentru afişarea scorurilor în timp real, pe noul site fiind disponibile notificări live pe toată durata celor patru zile ale campionatului. Datele despre punctaj au fost livrate către Endava după fiecare lovitură, urmând ca randamentul fiecărui jucător să fie actualizat pe site în termen de câteva secunde. Asigurarea unui mediu sigur, complet redundant, a fost vital pentru asigurarea desfăşurării evenimentului sportiv în condiţii optime.
„Pentru competiţia din acest an, am căutat să îmbunătățim cele mai accesate secțiuni care au capacitatea să atragă milioane de vizitatori”, a declarat Kevin Bain, Digital Media Manager pentru R&A.
În plus faţă de noua tabelă pentru afişarea scorurilor, printre noile funcţionalităţi ale TheOpen.com s-au numărat un centru de statistici în timp real pentru fiecare jucător înscris în competiţie și un modul utilizat de aplicaţii de afişare a rezultatelor pe telefoane mobile și tablete. De asemenea, pentru a creşte nivelul de interacţiune pe site, utilizatorii au putut vizualiza live traseul de joc, unde toţi jucătorii au fost monitorizaţi prin GPS, respectiv vizitatorii TheOpen.com au avut la dispoziţie şi funcţionalităţi de social media.
Pentru a sta la curent cu ultimele noutăţi, utilizatorii noului site au avut acces la un post radio (@TheOpenRadio) şi un post TV (@TheOpenLive), ambele fiind difuzate exclusiv pe TheOpen.com. Mai mult, site-ul a avut integrat şi un modul de ştiri live preluate de pe postul TV BBC şi postul de radio ESPN.
Endava a asigurat complet mentenanţa platformei, care a fost monitorizată timp de 24 de ore, 7 zile pe săptămână. Pe perioada competiţiei, echipa Endava a furnizat un serviciu tehnic personalizat, care a asigurat proactiv funcţionarea în cele mai bune condiţii a site-ului, fără omiterea vreunei lovituri.
Printre referinţele diviziei de Digital Media a Endava se numără şi Cadbury
Una dintre competențele cheie ale diviziei de Digital Media a Endava este dezvoltarea de site-uri pentru asociații și evenimente sportive. Diferenţa majoră dintre acestea şi alte site-uri obişnuite este traficul variabil, cu vârfuri extreme pe perioada competiţiilor sportive, în timp ce termenele limită pentru dezvoltarea proiectelor sunt foarte rigide, fără a putea fi amânate sub nici o formă.
Cadbury, unul dintre cele mai mari branduri internaţionale din industria bunurilor de larg consum, este o altă companie din Marea Britanie care a colaborat cu Endava pentru dezvoltarea şi mentenanţa unei platforme digitale dedicată interacţiunii cu clienţii. Plaforma www.spotsvstripes.com susține cea mai mare campanie publicitară a Cadbury din ultimii ani, prin care consumatorii Cadbury sunt încurajați să se implice în jocuri distractive în realitate și în mediul virtual.