2015 a fost anul în care interesul clienților EuroGsm pentru achizitionarea de smartphone-uri și gadget-uri a continuat să crească. Astfel, ponderea achizițiilor de smartphone-uri a crescut cu 20% față de anul anterior, aceasta fiind propulsată inclusiv de evenimente și de campanii dedicate pentru Black Friday, Back to School, Paști sau Crăciun.
În magazine, telefoanele preferate de către consumatori au fost Alcatel Pixi 3, Samsung Galaxy Trend 2 Lite și Huawei Y530. Din categoria premium, cele mai bine vândute smartphone-uri au fost Samsung Galaxy S6, iPhone 6s și Samsung Galaxy Prime.
În timp ce, publicul din magazinele EuroGsm manifestă un comportament tradiționalist în achiziții, magazinul online atrage un public diferit, care acordă mai multă importanță capacităților și performanței produselor. Astfel, cele mai bine vândute telefoane din categoria smartphone-uri, în anul 2015, în magazinul online al EuroGsm, au fost: LG Nexus 5x, Samsung Galaxy S6 și Huawei P8 Lite.
”În 2015, românii au continuat să fie interesați de telefoane de top, cât mai performante și mai inteligente, ceea ce a generat inclusiv o creștere a gadget-urilor vândute în acest an. Pe de altă parte, publicul interesat de smartphone-uri reacționează diferit ”la raft”, față de mediul online. În timp ce în magazine putem observa că avem parte de un public mai orientat către eficiență și cost scăzut, în online publicul preferă telefoane de top, ultra-performante, ce pot fi folosite cu succes ca niște mini-calculatoare. Acest lucru s-a văzut inclusiv în evoluția prețului mediu la achiziția atât din magazine, cât și din mediul online – în ambele cazuri întâlnim o valoare în creștere. Este o tendință normală, credem noi, ce se va accentua în anii următori, pe măsură ce va crește procentul celor care vor cumpăra online” a declarat Zoltan Halmai, director comercial al EuroGsm.
În ceea ce privește categoria ”economy”, aceasta continuă să atragă interesul unui public mai tradiționalist, interesat mai degrabă de fiabilitate și de autonomia bateriei. Aceștia preferă să realizeze astfel de achiziții direct din rețeaua de magazine, iar modelele cele mai populare au fost Nokia 108, Nokia 225 și Samsung e1200.
În anul 2016, compania se așteaptă, pe lângă creșterea procentului de achiziții online, la o creștere de peste 20% în achiziția de gadget-uri și accesorii.