Potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc, împreună cu reprezentanții GPeC, retailul online autohton a depășit cifra de 1 miliard de euro în 2014, comparativ cu aprox. 600 milioane euro în 2013. Mai exact, piața de e-tail românească se situează între 1,1 și 1,2 miliarde de euro în anul recent încheiat, cifra vehiculată făcând referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plata facturilor de utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc.

Conform ultimului recensământ, România are o populație de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului în țara noastră fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult față de anul 2013, dar există și câteva statistici îmbucurătoare care plasează România pe primul loc în Europa în ceea ce privește viteza de download pentru conexiuni broadband: 55,54 Mbps comparativ cu Suedia (locul al doilea – 47,08 Mbps) și Olanda (locul al treilea – 45,71 Mbps).

Numărul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane în 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depășind probabil pragul de 10 milioane în decembrie 2014.

Piata romaneasca de e-tail se situeaza intre 1,1 si 1,2 miliarde euro, aproape dubla ca valoare fata de anul 2013 (cand era estimata la aprox. 600 milioane euro). Totusi, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este inca mic (intre 2,2 si 2,5%), desi a mai crescut fata de 2013.