Adobe a anuntat in cursul saptamanii ca nu va mai oferi suport pentru Flash Player pentru browserele dispozitivelor mobile. Desi dezamagitor, nu este neaparat o surpriza, deoarece nu si-a indeplinit niciodata promisiunea referitoare la performanta si versatilitate. Ar trebui aceasta decizie sa ingrijoreze userii? Cu siguranta, nu.

A fost aproape ciudat sa asistam la revenirea la acest standard web dupa ce Flash devenise formatul de baza pentru publicitatea digitala dupa 2002. Dar sa revenim la anul 2000, cand PointRoll a lansat primul banner complex pentru lansarea teatrala a Erin Brockovich (demo: http://tinyurl.com/7hbmppl). Acesta a fost construit cu HTML. La momentul respectiv, acesta a oferit consumatorilor o noua experienta, fiind bazat pe standradul web din momentul respectiv.

Pe 3 aprilie 2010, iPad a fost lansat si PointRoll a creat patru campanii publicitare , toate interactive si complete, oferind clipuri video, galerii si elemente care se misca pe ecran- toate construite cu HTML5.

Atunci, ce rezerva viitorul pentru Flash? Probabil va fi folosit mai degraba ca un instrument de creatie decat unul de prezentare. Pe masura ce Adobe continua sa investeascca mai mult efort in exportarea de continut HTML5 de la Flash Pro, se pare ca importanta swf va scadea si in cazul desktopurilor. Instrumente precum Adobe Edge si Sencha cuceresc repede piata, oferind designerilor o interfata care va crea experiente asemanatoare cu cele oferite de Flash Pro. Chiar si videoplayerele furnizorilor de continut incep sa suporte HTML5. Si daca ITV si consolele de gaming ajunga sa suporte standardul cu un mediu ce suporta HTML5, indepartarea de Flash va fi definitiva.

Oricare va fi concluzia finala din cazul swf, conexiunea cu consumatorii ramane scopul final. Si ar trebui sa fie linistitor ca exista solutii oferite de companii, inclusiv PointRoll, care ofera solutii adaptate nevoilor tuturor.

Pentru mai multe informatii accesati:  http://www.zdnet.com/news/no-flash-no-problem/6329650