OneLogin, companie furnizoare de produse și soluții pentru managementul identității și accesului, a făcut publice concluziile rezultate în urma unui sondaj efectuat în rândul a 5.000 de persoane care lucrează de la distanță, care arată exact modul în care angajații folosesc în mod liber dispozitivele corporative pentru activități non-profesionale, indiferent de pericolele de securitate. Studiul a descoperit că 33% dintre angajați au recunoscut că au folosit un cont Zoom corporativ pentru socializarea online cu prietenii sau familia de când au început să lucreze de la distanță. 30% dintre cei chestionați au recunoscut că au avut un cont online compromis în acea perioadă, 10% dintre aceștia nereușind să își schimbe parola ulterior.
Chiar dacă corporațiile dețin și sunt responsabile pentru dispozitivele pe care angajații le folosesc și le expun potențialelor încălcări de securitate, jumătate din organizații (50%) la nivel global nu au stabilit linii directoare de securitate cibernetică privind munca la distanță. O privire mai atentă asupra modului în care fiecare țară practică securitatea evidențiază diferențele de utilizare necorespunzătoare a canalelor corporative și disponibilitatea de a accesa site-uri web cu risc ridicat. Studiul a constatat următoarele:
- Angajații de la distanță din SUA folosesc dispozitive de lucru pentru a accesa site-urile de divertisment pentru adulți mai mult decât orice altă țară, crescându-le riscul de phishing și alte activități dăunătoare
- Utilizatorii din SUA și Irlanda au fost mai predispuși de a utiliza conturile Zoom corporative pentru socializarea online, cu 45% și 44%, în comparație cu 22% din Marea Britanie.
- Tot ei au fost, de departe, cel mai predispuși să își folosească dispozitivele pentru a accesa servicii de streaming, 50% și 47% au recunoscut că au făcut acest lucru, comparativ cu 32% din Marea Britanie.
- Angajații americani (45%) au de trei ori mai multe șanse să-și fi partajat parole de serviciu copilului sau soțului/soției în comparație cu țări precum Marea Britanie (13%) și Franța (9%)
- Peste 60% dintre angajații din SUA au recunoscut că au un cont online compromis de când au început să lucreze de la distanță – aproape dublu față de media globală (32%)
Studiul a avut ca subiecți 5.000 de angajați care au lucrat de la distanță pentru companii din Statele Unite, Germania, Franța, Regatul Unit și Irlanda și relevă faptul că măsurile de securitate și cele mai bune practici de parolă nu au avut prioritate în multe regiuni.
Pentru a citi mai multe, accesați raportul complet privind studiul de lucru la distanță COVID-19 2020.