Pe fondul unei schimbări de atitudine în rândul managerilor și antreprenorilor din România în ultimii ani, prin care tehnologiile digitale și sistemele integrate de management devin parte din strategia de creștere a afacerilor, divizia de soluții CRM și ERP a Microsoft a raportat rezultate excepționale în toate segmentele de clienți în strânsă corespondență cu dezvoltarea ecosistemului de parteneri pentru soluțiile de business Microsoft.

Ecosistem Microsoft puternic, impact economic substanțial

Un model de business bine conturat conferă claritate pentru o companie. Un ecosistem de parteneri de business construit și care funcționează după un model generează valoare atât la nivelul companiei care l-a implementat cât și la nivelul partenerilor comerciali, direct și indirect. Acesta este motivul datorită căruia în România, pentru fiecare RON câștigat de Microsoft, partenerii Microsoft obțin peste 6 RON din soluții implementate (hardware, software și servicii de implementare) (sursa: studiu de impact economic realizat de IDC pentru Microsoft, 2009).

În contextul economic al începutului de an 2013, în care întrebarea de bază este „cum asigurăm creștere economică?”, evoluția diviziei Microsoft Business Solutions oferă indicii importante atât legate de dinamica ecosistemului de parteneri Microsoft, cât și de impactul pe care aceste soluții le au în rândul beneficiarilor – de la companii mici și medii până la companii multinaționale sau instituții publice.

Amprenta Microsoft Business Solutions după 10 ani în România

Divizia Microsoft Business Solutions a Microsoft este responsabilă pentru dezvoltarea afacerilor bazate pe soluțiile CRM (Dynamics CRM) și ERP (Dynamics NAV și Dynamics AX) ale Microsoft. În timp ce implementarea unei astfel de soluții se face în general integrat cu alte tipuri de soluții Microsoft (e.g. soluții de infrastructură pentru business, bazate pe Windows Server și System Center; soluții de productivitate și colaborare bazate pe Office/Office 365), este interesantă perspectiva asupra evoluției acestei divizii din 2003 până în prezent.

–          Suita de soluții de business introdusă de Microsoft în România în 2003;

–          Ecosistem format din peste 20 de companii partenere. Peste 300 de consultanți de business și  specialiști tehnici certificați;

–          Peste 450 clienți pentru soluțiile CRM și ERP. Zeci de studii de caz disponibile pe www.microsoft.ro/studiidecaz;

–          Creștere solidă în venituri pentru soluțiile Dynamics CRM și ERP, inclusiv în anii de criză economică (i.e. în condițiile în care piața de soluții de business a stagnat în cel mai bun caz, creșterea de la an la a diviziei Microsoft Dynamics a fost de două cifre în perioada de criză).

De unde a venit creșterea în 2012?

Explicația de bază constă în faptul că managerii și antreprenorii români consideră din ce în ce mai mult rolul pe care tehnologia informației îl joacă în performanța companiilor în situația economică și competitivă, în piețele în care își desfășoară activitatea.

Această perspectivă merită îmbogățită cu experiența particulară a patru parteneri cheie ai Microsoft de soluții de business: Softelligence, Net BRINEL, LLP Dynamics Romania și Novensys.

–          Pentru BRINEL (creștere cu 30% în 2012 a veniturilor din soluțiile Dynamics), creșterea a fost susținută din toate segmentele deservite. Clienții BRINEL au realizat că o afacere valoroasă presupune nu neapărat reducerea cheltuielilor la minimum și anularea oricăror proiecte de investiții și de dezvoltare, ci mult mai des folosirea eficientă a capitalului circulant. Ca urmare, BRINEL și-a centrat atenția pe identificarea punctelor sensibile în afacerea fiecărui client și îmbunătățirea respectivelor situații, indiferent dacă a fost vorba de încasări ce se realizează cu dificultate, stocuri mari cu mișcare lentă sau prețuri necompetitive în piață datorate unei politici de achiziții neadaptate.

–          Pentru LLP Dynamics România (creștere a veniturilor cu 16% în 2012), creșterea în România este corelată cu performanța companiei în restul țărilor din Europa Centrală și de Est în care operează. Anul trecut a marcat continuarea tendinței companiilor multinaționale și a celor mijlocii de a alege parteneri ce pot garanta succesul proiectelor, cu număr mare de referințe și experiență dovedită în domeniul producției discrete sau de proces – tendință pe care LLP Dynamics a valorificat-o datorită poziționării în piață.

–          Pentru Novensys (creștere cu 100% în 2012 a business-ului bazat pe soluțiile Dynamics), creșterea este rezultatul înțelegerii arătate de mediul de afaceri din ultimii ani, anume că susținerea unei afaceri sănătoase pe termen mediu și lung se poate face printr-o strategie coerentă în cadrul căreia un pilon important este chiar adopția unui sistem integrat de management.

–          Pentru Softelligence (creștere cu 50% în 2012 a afacerilor bazate pe Dynamics CRM), creșterea a venit în principal din partea companiilor medii și mari, cu prezență la nivel național, ale căror procese operaționale au atins un nivel superior de maturitate și, implicit, de complexitate. Un factor important care a condus la investiția în soluții CRM îl constituie noul model de interacțiune pe care aceste companii îl au cu principalul lor public și abordarea centrată pe client.

Ioana Răzvan, Business Solutions Group Lead, Microsoft România: „Presiunea de a deveni mai agili, de a performa mai bine decât competiția, de a-și servi mai bine clienții și de a sta aproape de aceștia, determină companiile să devină proactive mai degrabă decât să reacționeze. În tot acest context, tehnologiile digitale sunt parte a soluției și suntem încântați că prin portofoliul de soluții de business CRM și ERP, Microsoft este un partener de încredere pentru managerii și antreprenorii români.”

Perspective pentru 2013

În acest context de creștere a înțelegerii impactului economic direct și indirect al soluțiilor software, astfel de jucători relevanți pe piața de produse și servicii de business estimează creșteri și de 30% în vânzările de soluții bazate pe Microsoft Dynamics, un transfer din ce în ce mai alert spre tehnologiile noi și o extindere a serviciilor lor la nivel național și internațional.

Ioana Răzvan, Business Solutions Group Lead, Microsoft România: „Efectul transformațional în economia românească al tehnologiilor este accelerat în zilele noastre de tendințe deja pregnante cum sunt integrarea end-to-end a tuturor proceselor critice, proliferarea dispozitivelor mobile, integrarea business-ului cu rețelele de socializare, comerțul electronic, experiența utilizatorilor și, bineînțeles, mutarea software-ului spre servicii online în cloud. O mai bună înțelegere a realității economice în care își desfășoară activitatea clienții și partenerii noștri, precum și inovațiile din noua generație de soluții Dynamics CRM și ERP țin cont de aceste tendințe constituie cheia pentru un nou an de succes pentru divizia de soluții de business a Microsoft”.