Daca esti actor principal in aceasta lume concurentiala a afacerilor, fie ca esti producator, importator sau distribuitor, iar concurenta ta deruleaza o promotie pe care o resimti la modul cel mai dureros posibil in cifrele tale de vanzari, te vei gandi serios cum si cat de repede poti reactiona pentru a contracara pierderile. Curand te vei intreba: ce instrumente am la dispozitie pentru a implementa si controla derularea propriilor actiuni promotionale, pe tot lantul de distributie? Nu sunt multe alternative, insa …

Transart propune o solutie profesionala, imbogatita functional prin integrarea noului modul de Promotii Mixte in sistemul HERMES Evolution – cel mai performat sistem mobil de automatizare a fortei de vanzare (SFA) din Romania. Functionalitatile dezvoltate in noul modul de Promotii Mixte permit, pe de o parte, modelarea si implementarea tuturor promotiilor uzuale folosite in prezent in FMCG. Pe de alta parte, acestea deschid calea spre inovare oferind producatorilor si distribuitorilor, din orice industrie, instrumentele necesare pentru a transpune in practica cele mai neobisnuite idei de promotii.

Caracteristici si beneficii oferite

Modulul Promotii Mixte permite definirea flexibila si intuitiva a promotiilor mixte cantitative. Acest tip de promotii, cunoscute si sub denumirile de pachete promotionale sau promotii pe multimi de produse, combina de regula diferite cantitati de produse comandate, cu bonificatii complexe de tip cantitativ, valoric sau procentual.

Orice promotie imaginata de producator poate fi acum sustinuta si pusa in practica de distribuitorul care foloseste HERMES Evolution, prin modulul de Promotii Mixte. Datorita usurintei alegerii numarului de produse si definirii numarul de conditii si/sau de bonificatii care pot fi combinate pentru a defini o promotie, numarul promotiilor ce pot fi imaginate este teoretic nelimitat iar flexibilitatea in definirea acestora este maxima.

– La nivel managerial se asigura: (a) control complet al definirii promotiilor cu toate caracteristicile si proprietatile aferente; (b) controlul stocurilor de gratuitati si al bonificatiilor acordate; (c) un set de rapoarte prin care se pot evidentia toate detaliile referitoare la performanta promotiilor pe parcursul derularii acestora.

– Imbunatateste relatia producator-distribuitor prin simplificarea modului de definire si aplicare a promotiilor pe intreg lantul de distributie: Producator/Importator – Distribuitor – KA / Magazin – Client;

– Promotiile mixte pot beneficia de doua proprietati extrem de utile, datorita frecventei cu care sunt intalnite in practica: exclusivitate si iterativitate (vezi si detalii tehnice mai jos);

– Utilizare simpla si intuitiva pe terminalul mobil (pocket, smartphone , tableta): acordarea unei promotii se realizeaza prin filtrarea promotiilor active si bifarea/selectarea promotiei dorite.

Viziune

Pozitionarea corecta, comunicarea sistematica si actiunile promotionale de impact sunt aspecte esentiale in procesul de branding si un element esential de suport al vanzarii pentru orice afacere. Optimizarea vanzarilor este insa mai degraba rezultatul diferentierii in piata – o combinatie intre branding, pozitionare, comunicare si activare bazata pe promotii. Comunicarea si promotiile trebuie insa sa ajunga fie concretizate in clienti noi, deci finalizate de catre oamenii de vanzari. O forta de vanzari bine coordonata, motivata si echipata cu instrumentele adecvate, impreuna cu o logistica pe masura – care asigura disponibilitatea stocurilor de produse acolo unde este necesar, pot face diferenta intre succesul sau esecul celei mai stralucite strategii de marketing in distributia traditionala.

Detalii tehnice utile

Pachetele promotionale sunt promotii ce presupun o combinatie fixa de produse, care pot fi adaugate in comanda si care atunci cand sunt satisfacute conditiile promotiei (de regula un numar minim de bucati/SKU comandat) ofera dreptul la gratuitati sau bonificatii (valoare sau procent) din alte combinatii fixe de produse.

Promotiile pe multimi de produse presupun combinatii fixe de multimi de produse care odata adaugate in comanda, dau dreptul la selectarea unei variante de bonusare dintre cele disponibile. Varianta de bonusare aleasa reprezinta o combinatie de produse/multimi de produse acordate gratis ca rezultat al negocierii agent-client. Variantele de bonusare pot fi construite ca fiind: (a) combinatii fixe de produse, (b) combinatii de produse aflate in componenta anumitor multimi din interiorul si/sau din afara conditiei promotiei si (c) combinatii fixe de multimi de produse cu bonificatie valorica sau procentuala.

Proprietatea de exclusivitate se refera la “exclusivitatea” fata de discounturile acordate asupra produselor incluse in conditia/bonusul promotiei. Asupra produselor ce fac parte dintr-o promotie exclusiva nu se mai aplica alte discounturi contractuale sau de cash. In practica, asta implica dezactivarea oricarui discount de linie sau global acordat anterior in momentul aplicarii promotiei exclusive pe aceste produse. In schimb, o promotie care este iterativa va putea fi aplicata de mai multe ori, succesiv, in cadrul aceleiasi comenzi, fapt extrem de util atunci cand se doreste facilitarea acordarii promotiilor si pentru comenzi mai mari.