MavenHut, compania 100% românească, a anunțat azi că licențiază cele mai de success produse ale sale și cele mai bine monetizate produse românești pe Facebook – Solitaire Arena and Solitaire 3 Arena – către RockYou, compania din San-Francisco cu o comunitate de 92 de milioane de jucători. Deși vinde trademark-ul pentru titlurile menționate, MavenHut licențiază codurile sursă pentru aplicațiile sale. Astfel, compania își permite să extindă franciza de Solitaire și să se concentreze pe zona de mobile.
Cristi Badea, co-fondator Mavenhut: ‘Tranzacția a fost greu de realizat, dar am obținut un deal bun și aproape greu de crezut, când vezi condițiile. Ne-am păstrat tot: venituri, knowledge, oameni. Așa ne putem extinde franciza de Solitaire cu titluri precum Solitaire Live, Solitaire Tournaments și Solitaire KnockOut și ne putem concentra pe mobile’.
Bobby Voicu, co-fondator Mavenhut: ‘Am reușit o tranzacție atât de favorabilă nouă nu numai datorită vârfului de venituri la care se aflau produsele noastre, dar și pentru potențialul lor ulterior. Cu zeci de milioane de install-uri și cu milioane de useri zilnic, titlurile vândute reprezintă o oportunitate foarte bună și pentru RockYou, compania care le-a cumpărat’.
7 motive pentru care reușita MavenHut este neobișnuită pentru piața românească:
- Mavenhut este o echipă 100% românească care a reușit să creeze un produs profitabil in-house și de la zero, de la design și producție la marketing.
- MavenHut este o campanie al cărui model de business este construit pe performanță și meritocrație.
- Cultura companiei stimulează inovația, incurajând angajații să fie mai buni prin asumarea propriilor decizii și posibilitatea de a greși când experimentează. Astfel business-ul a crescut de 10 ori într-o perioada de 6 luni (iunie-decembrie 2013).
- O echipa mică de 30 de oameni au creat aplicațiile Solitaire Arena și Solitaire 3 Arena ajunse în TOP 100 cele mai monetizate produse pe Facebook, când marile companii de gaming folosesc echipe de 10 până la 50 de ori mai mari.
- Valoarea creată de cei 30 de oameni în 2 ani se poate traduce prin cei 1,5 milioane de useri activi zilnic și cele 35 de milioane de install-uri pe toate platformele (Facebook si mobile).
- Dovada viralității produsului este și audiența globală a jocurilor: US 40%, UK, Germania, Franța, România fiind abia pe locul 20.
- Atragerea talentului rămâne o prioritate Mavenhut.