Cluj-Napoca și Iași devin centrele comerțului electronic și strategiilor online prin conferința TeCOMM. Pe 30 și 31 octombrie, TeCOMM vine la Cluj și îi aduce în fața participanților pe unii dintre cei mai experimentați profesioniști în domeniu din companii precum Estèe Lauder, Google, Cargus, Fashion Days, Fan Courier, Bitdefender, F64.ro și Aoro. În cifre, evenimentul aduce peste 50 de speakeri, 16 workshopuri și șase prezentări la care principalele subiecte de discuție sunt: cele mai eficiente, metode de branding & reputation, dezvoltarea unor strategii de promovare în funcție de piața țintă, cum se fac eficient reducerile de costuri, care sunt avantajele plăților online și cum poate fi crescută rata de conversie.

În Cluj-Napoca, TeCOMM este la a patra ediție, iar 2014 vine cu o premieră: prima ediție în Iași pe 6 noiembrie. Lista celor prezenți la evenimentul din capitala Moldovei cuprinde nume precum Cargus, Bitdefender, Webdigital, Naspers, Marketizator și Fan Courier. Participanții vor avea acces la informații și know-who despre cum să-şi crească vânzările, să identifice corect competitorii locali şi să utilizeze la maximum tehnicile moderne de SEO. Profesioniști precum Luke Brynley-Jones, Rob Smith, Răzvan Gavrilaş, Sergiu Draganuş şi mulți alții vor împărtăși din cunoștințele și experiența lor de search engine optimization cu participanții TeCOMM.

Înscrierile la TeCOMM se fac pe http://tecomm.ro/ şi pe http://iasi.tecomm.ro/ unde se găseşte lista completă a speakerilor la TeCOMM şi agendele zilelor în care se desfășoară conferința.

De ce TeCOMM?

Comerţul electronic creşte considerabil de la an la an, alimentat de explozia de dispozitive electronice. În această lume accelerată a tehnologizării este esenţial ca magazinele online să rămână în fruntea competiţiei pe domeniul de activitate şi să evite greşelile comune la nivel de optimizare. Motoarele de căutare și-au dezvoltat propriile servicii de publicitate și diminuează prezența site-urilor comerciale în topul rezultatelor, astfel că menţinerea statutului de competitor redutabil a devenit o adevărată provocare.

Pentru jucătorii de pe piaţa comerţului electronic, stăpânirea unor bune practici pentru creşterea vânzărilor online şi cunoaşterea celor mai noi tehnici poate asigura şi menţine un loc mai înalt în topul concurenţei.

Cosmin Dărăban, unul dintre speakerii TeCOMM Cluj, susţine că „jucătorii de pe piaţa de comerţ online au început să se adapteze nevoilor clienţilor lor. Dacă până anul trecut ei îmbunătăţeau site-urile în funcţie de preferinţele lor, acum deja discutăm despre modificări aduse în urma analizării feedback-ului din partea clienţilor, utilizatorilor“. Aceste modificări atrag după ele şi investiţii făcute de către proprietarii companiilor. Investiţia minimă necesară este de 700-800 de euro pe lună, însă sunt cazuri de mari branduri online care folosesc 5.000-10.000 de euro lunar pentru ca site-ul să răspundă cerinţelor utilizatorilor.

Comerț pentru oameni, nu pentru computere

Temele abordate la această ediţie TeCOMM au la bază strategii de Humanize eCommerce. Este un concept care presupune că nu este oferit un simplu magazin online, ci sunt implementate soluții personalizate. Sunt organizate cinci workshop-uri pentru a înțelege și stăpâni această strategie. Cei care le susțin sunt specialiştii în search & display advertising, web analytics şi conversii.

Specialiștii Humanize eCommerce la TeCOMM

Ioana Barbu este Conversion Optimization Manager la Bitdefender şi vine la TeCOMM’14 cu recomandări de usability pentru magazinele online: A/B Testing – prioritizarea testelor, determinarea eficienţei paginilor şi corectarea punctelor slabe, identificarea intenţiei vizitatorului, rolul design-ului în optimizarea conversiei şi elemente de persuasiune.

Radu Stoica (Google Romania) este marketer online specializat pe search marketing şi biddable media cu o experienţă de peste 6 ani în realizarea campaniilor online pentru firme mici, mijlocii şi mari din diferite domenii: telecom, ospitalitate, auto, software, FMCG, ecommerce, consultanţă). Specializarea lui include SEO, SEM, PPC, Web Analytics, User Psychology, Social Ads, Online Advertising, Display.

Elena Dobre este Online Marketing la Conversion şi Digital Marketing Strategist la Naspers. Este pasionată de advertising, consumatori şi trenduri digitale. Specializarea ei include: Search Engine Marketing, Google Analytics, Online Community Management, Display Advertising, Online Advertising, Account Management, Business Development.

Ionuţ Munteanu este psiholog şi sociolog cu prezenţă şi activitate în marketing din 2003 şi cu specializare în PPC Marketing. „Încă de la primii paşi în Online Marketing am fost preocupat de acest mecanism de promovare online prin intermadiul căruia feedbackul este imediat şi direct, costul existând doar atunci când obiectivul tău este îndeplinit“, a declarat acesta. În prezent Ionuţ Munteanu este Managing Partner si Trainer la WebDigital, agentie specializată în Pay Per Click Marketing.

Andreea Soleriu este pasionată de comunicare şi este fascinată de beneficiile de comunicare pe care le oferă mediul online, dar şi de transparenţa acestuia, pentru că toate rezultatele sunt măsurabile. Experienţa de peste 9 ani în domeniul comunicării, a ajutat-o să se câştige în cadrul Brain Art.

Ciprian Soleriu a făcut pasul decisiv spre antreprenoriatul online după o carieră de 10 ani în mediul bancar. Pasionat de online şi autodidact perseverent, se foloseşte de experienţa lui de vânzări şi management pentru a ajuta alţi antreprenori să vândă mai mult online.