De-a lungul anului 2020, pandemia globală a creat noi oportunități pentru multe tehnologii de consum, iar computerele și monitoarele pentru jocuri au fost, fără îndoială, printre cei mai mari beneficiari. Întrucât consumatorii au petrecut mai multe ore acasă și au cheltuit mai puțin în afara acesteia, livrările de PC-uri și monitoare pentru jocuri au crescut cu 26,8% față de anul în 2020 la 55 de milioane de unități, potrivit International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Gaming Tracker. Rata de creștere și volumul de unități au fost cele mai rapide și mai mari cifre înregistrate de când IDC a început să urmărească această piață în 2016.
În afară de volumul total, 2020 a adus alte repere care ar putea modifica tendințele viitoare. America de Nord și Europa de Vest împreună au depășit Asia/Pacificul (inclusiv Japonia), fiind pentru prima dată cea mai mare piață, în mare parte datorită cererii induse de măsurile de izolare. Notebook-urile pentru jocuri au rămas cel mai mare generator de volum într-un an marcat de restricții la domiciliu. În ciuda faptului că o mare parte a anului au fost afectați de lipsa ecranelor, notebook-urile de jocuri au crescut cu un record de 26,9% în 2020, deoarece consumatorii și-au apreciat versatilitatea atât pentru muncă, cât și pentru divertisment. În paralel cu computerele, monitoarele pentru jocuri au atins, de asemenea, noi cote în 2020, crescând cu peste 77% față de 2019, iar livrările au atins 14,3 milioane de unități.
Privind în viitor, IDC se așteaptă ca piața jocurilor să rămână un punct de atracție după ce piața globală a computerelor revine la cicluri de înlocuire mai normale după pandemie. În timp ce desktopurile de jocuri vor continua să dispară în favoarea notebook-urilor, dispariția lor va fi mai mult decât compensată de notebook-uri și monitoare. De exemplu, IDC se așteaptă ca volumul monitoarelor pentru jocuri să depășească pe cel al desktopurilor de jocuri pentru prima dată în 2021. Chiar dacă interesul pentru desktopurile de jocuri este din ce în ce mai scăzut, cu excepția segmentelor de jocuri DIY și hardcore, creșterea ratelor de atașare a monitoarelor la notebook-urile de jocuri înseamnă că piața de monitoare pentru jocuri se așteaptă să aibă o rată de creștere anuală compusă pe cinci ani (CAGR) de peste 10%. IDC se așteaptă ca acest impuls să continue, volumele globale ajungând la 72,9 milioane în 2025 cu un CAGR de 5,8%.
„Din păcate, oferta de PC-uri pentru jocuri a scăzut recent și, deși minarea de criptomonede poate fi parțial de vină, cererea mare pentru aceste produse și creșterea bazei de jucători sunt mai probabil cauza principală a deficitului”, a declarat Jitesh Ubrani, research manager pentru IDC Worldwide Mobile and Consumer Device Trackers. „Noile GPU-uri, jocurile noi, au adăugat suport pentru ray-tracing, iar creșterea cererii a dus, de asemenea, la o creștere a prețurilor medii de vânzare în cursul anului 2020 și vor rămâne probabil la aceste niveluri ridicate în 2021”.
„La fel ca și piața notebook-urilor, monitoarele se confruntă, de asemenea, cu lipsa componentelor pentru ecrane și creșterea cererii”, a declarat Jay Chou, research manager pentru IDC Worldwide PC Monitor Tracker. „OEM-urile trebuie să fie atente cu privire la alocarea resurselor limitate și este logic să satisfacă cererea de ecrane pentru jocuri, deoarece achizițiile comerciale și ocuparea birourilor pe multe piețe rămân slabe. IDC se așteaptă ca monitoarele pentru jocuri să capteze o cotă din ce în ce mai mare din piața totală a monitoarelor în anii următori.”
* Notă de tabel: Cifrele reprezintă date prognozate.
IDC Worldwide Quarterly Gaming Tracker colectează date în peste 50 de țări și oferă informații detaliate, în timp util și corecte despre piața globală a computerelor și a ecranelor de jocuri. Programul oferă o analiză detaliată, date trimestriale despre cota de piață și o prognoză pe cinci ani care poate fi defalcată în funcție de geografii cheie.
Sursa: IDC