În primul trimestru al anului 2021, piața echipamentelor purtabile (wearable) din Europa a crescut cu 33,0% comparativ cu aceeași perioadă din 2020, potrivit celui mai recent IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. În această perioadă au fost livrate în regiune 22,0 milioane de unități.

„La un an după întreruperile din lanțul de aprovizionare și din încrederea consumatorilor, piața wearable a prezentat semne de recuperare cu o creștere de 35,0% YoY datorită interesului mai puternic pentru fitness și urmărirea wellness în segmentul consumatorilor”, a declarat Kyla Lam, analist de cercetare pentru dispozitive purtabile pentru Western Europa. „Segmentul ceasurilor a crescut cu 38,7% YoY, producătorii de ceasuri inteligente stabilind noi parteneriate cu operatorii locali de telecomunicații și lansând funcționalități mai durabile și inovatoare, cum ar fi modul sport, fețele ceasurilor, durata de viață mai mare a bateriei și senzori mai exacți pentru a încuraja utilizatorii noi să se alăture lor ecosistem digital.”

„Piața wearable din Europa Centrală și de Est a crescut cu 27,9% anual,” a spus Milos Vuckovic, cercetător principal pentru piața din Europa Centrală și de Est. „În timp ce categoria de căști a înregistrat o creștere constantă și continuă de 41,5%, segmentul de ceasuri a înflorit, cu o creștere de 92,2% în categoria smart și o creștere anuală de 110,6% în categoria de bază. Samsung a recăpătat prima poziție în categoria inteligentă, dar Apple, cu o creștere de 126,4%, a arătat întregul potențial al portofoliului său larg.”

În categoria ceasurilor de bază, Huami a ocupat primul loc cu o creștere foarte puternică de 341,4% față de perioada anterioară a anului trecut, urmat de Huawei, care a anunțat HarmonyOS. Vuckovic a declarat că se așteaptă ca acest lucru să dezvolte și mai mult categoria smart.

În 2025, se așteaptă ca piața wearable să atingă 168,4 milioane de unități livrate în Europa și să crească la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 12,9% pentru intervalul 2020-2025.

„Produsele wearable vor continua să crească pe măsură ce consumatorii se bucură de miniaturizarea dispozitivelor inteligente cu multifuncționalități în epoca autonomiei de auto-urmărire”, a spus Lam.

Repere ale produselor

Ceasurile au reprezentat 31,2% din piață, ajungând la 6,9 milioane de unități, reprezentând o creștere de 51,2% de la an la an. WatchOS-ul Apple a depășit din nou așteptările pieței. Reputația sa de marcă și loialitatea consumatorilor au sporit achizițiile atât de la consumatorii recurenți, cât și de la cumpărătorii care achiziționează pentru prima dată, iar decizia sa de a reduce prețul Watch Series 3 și Watch SE a dus la o cerere mai puternică. Alți furnizori își canalizează vânzările atât online, cât și offline, oferind mai multe oportunități în vânzările transfrontaliere.

Ochelarii au crescut cu 133,4% față de perioada similară a anului trecut, datorită interesului crescut al furnizorilor internaționali precum Bose, Huawei și Razer. Deși la capătul superior al gamei de prețuri (în medie 250 USD), câștigă interes atât de la furnizorii de tehnologie, cât și de la consumatori.

Căștile au reprezentat 11,7 milioane de unități pe piața europeană, aceasta fiind cea mai mare cotă de produs de pe piața purtabilă, reprezentând 53,2%. Căștile wireless au rămas populare în rândul consumatorilor, interesul sporit pentru fitness, prețurile medii de vânzare (ASP) mai scăzute și campaniile promoționale la pachet stimulând creșterea.

Sursa: IDC