Piața tabletelor din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) a crescut în Q3/20 cu 22,9% față de perioada similară a anului trecut (YoY) și a ajuns la 13,5 milioane de unități, potrivit International Data Corporation (IDC). Piața tabletelor din regiunea EMEA a cunoscut un alt trimestru puternic în toate regiunile, în timp ce livrările pentru cererile venite din sectorul educațional au crescut la volume fără precedent, ajungând la 1,7 milioane de unități în regiune. În ciuda unei ușoare decelerări, tracțiunea în cererea consumatorilor a rămas puternică, în creștere cu 14% față de perioada similară din anul trecut, cu un total de 10,2 milioane de unități.

„În Europa de Vest vedem un număr din ce în ce mai mare de proiecte de digitalizare școlară în care sunt solicitate tablete”, a declarat Helena Ferreira, analist de cercetare, IDC Western Europe Personal Computing Devices. „În special în învățământul primar, unde unele caracteristici de creare a conținutului pot fi compromise, tabletele sunt adesea opțiunea preferată datorită accesibilității lor. Cererea continuă de divertisment la domiciliu ca răspuns la așa-numitul „nou normal” impus de pandemie a continuat în beneficiul pieței tabletelor.”

În Europa de Vest, piața a crescut cu 15,6% YoY, în timp ce Europa Centrală și de Est (CEE), împreună cu Orientul Mijlociu și Africa (MEA) – regiunea CEMA – au crescut cu 34,6% YoY și respectiv 37,3% YoY.

„Creșterea din regiunea CEMA a fost stimulată de proiecte educaționale semnificative bazate pe răspunsul COVID-19 sau proiecte de digitalizare în curs de desfășurare în educație”, a declarat Nikolina Jurisic, senior manager de programe, Europa. „Multe țări din ambele regiuni – inclusiv Croația, Polonia, România, Kazahstan și Egipt – au înregistrat livrări mari în acest sector. Pregătirile de toamnă pentru școala la domiciliu și distanțarea socială, împreună cu lipsa în continuare pe lanțul de aprovizionare cu notebook-uri, au determinat cererea consumatorilor de tablete la volume mari.”

Samsung a performat puternic în întreaga EMEA și a păstra primul loc, determinat în special de prezența sa în proiectele destinate mediului educațional din MEA. Apple și-a păstrat locul al doilea, susținut de popularitatea sa imensă în Europa de Vest și de tracțiunea pentru oferta sa de educație în economiile mai dezvoltate. Lenovo a profitat de cererea tot mai mare de tablete pentru a răspunde nevoilor studenților, permițându-i să recâștige locul al treilea. În ciuda unei performanțe bune în toate regiunile, Huawei a coborât pe locul patru, deoarece în spațiul tabletelor rămâne aproape exclusiv o marcă destinată utilizatorilor finali. Amazon și-a asigurat locul în top 5, în ciuda unui declin de două cifre, deoarece Prime Day a fost amânată pentru octombrie.Notă: Tabletele sunt dispozitive de calcul portabile, alimentate cu baterii, care includ atât formatul clasic, cât și cel cu tastatură detașabilă. Tabletele pot utiliza LCD-uri sau afișaje OLED (e-reader-ele pe bază de epaper nu sunt incluse aici). Tabletele sunt atât dispozitive cu afișaje color egale sau mai mari de 7 inci și mai mic de 16 inci.

Sursa: IDC