Cu cativa ani in urma, Amazon a introdus un program numit Prime, care le permite userilor sa primeasca livrari gratuite la domiciliu si o serie de descarcari de filme si e-books pentru o taxa anuala fixa. Amazon Prime a avut mult succes si se pare ca acum Google vrea o parte din actiune.
Intr-un raport de astazi din Wall Street Journal, Amir Efrati si Stu Woo scriu ca Google dezvolta in mod activ o platforma e-commerce, similara cu Amazon Prime. Platforma ar urma sa combine cautarea de produse a Google cu “un serviciu de livrare rapida” supravegheat de Google. Introduceti numele produsului iar Google se va asigura ca il veti primi in cateva zile.
“Unii distribuitori sunt interesati sa se alature serviciului,spun unii oameni familiari cu subiectul” conform Wall Street Journal. “Ei au spus ca Google a inaintat proiectul unor distribuitori cu care a colaborat in trecut, un grup care include Macy’s Inc., Gap Inc. si OfficeMax Inc.” Un purtator de cuvant al Macy’s a confirmat ca magazinul se afla in discutii cu reprezentantii Google, dar ca nici o decizie concreta nu fusese luata.
Un serviciu asemanator cu Amazon Prime ar intensifica rivalitatea dintre Google si Amazon, care se lupta in ultimii ani pentru suprematie pe piata electronica. Intre timp, Efrati si Woo noteaza ca “Amazon a profitat de avantajele sale pentru a deveni un comerciant important de publicitate online, apropiindu-se de Google, care este nr. 1 in vanzarea de publicitate online pe motorul sau de cautare si milioane de alte site-uri.”
Insa dupa cum observa Nigam Arora din partea Forbes, chiar daca Google gaseste o modalitate de a imita Amazon Prime, el ramane vulnerabil unei amenintari serioase: Siri, asistentul activat vocal lansat in toamna aceasta de Apple.
Pentru mai multe informatii accesati: www.csmonitor.com