Facebook achizitioneaza reteaua de localizare geo-sociala Gowalla pentru o suma inca necunoscuta. Cofondatorul Gowalla, Josh Williams, a anuntat inchiderea companiei intr-o postare blog din cursul zilei de astazi.

Gowalla a fost fondat in 2007 de catre Williams si Scott Raymond. Compania a primit fonduri de $8.4 milioane acum doi ani de la Greylock Partners si alti investitori. Va inceta operatiunile la sfarsitul lui ianuarie 2012.

“Planuim sa oferim o modalitate usoara de a va exporta datele deja existente in sistem,” scria Williams. “Facebook nu achizitioneaza datele userilor Gowalla.”

Datee Gowalla Passport constau in locatiile vizitate de useri. Aceste date devin tot mai cautate de firmele de publicitate online precum Facebook si Google pe masura ce serviciile sociale, locale si mobile devin tot mai populare.

Facebook nu a raspuns imediat la solicitarea de informatii privind achizitia si nici nu aexplicat de ce nu este interesata de datele userilor Gowalla. Gowalla are aproximativ 30 de angajati.

Saptamana trecuta, Federal Trade Commission a anuntat ca Facebook rezolvase problemele care erau considerate ca inselatoare privind siguranta datelor userilor.

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a recunoscut greselile facute de compania sa in ce priveste intimitatea userilor si a promis sa “[faca] Facebook liderul in materie de transparenta si control al securitatii.”

In august 2010, Facebook a lansat propriul serviciu de geolocatie numit Places ca parte a unui efort de a-si mari profitul potentialdin urma publicitatii locale. La sfarsitul lui 2010, Facebook a incercat sa cumpere Foursquare, un alt serviciu asemanator, dar afacerea a esuat.

Pentru mai multe informatii accesati: http://www.informationweek.com/thebrainyard/news/social_networking_consumer/232200747/facebook-acquires-social-location-service-gowalla