IBM România a organizat dezbaterea „Smarter Education for Economic Development”, cu ocazia căreia reprezentanţi ai universităţilor cu profil tehnologic, economic şi de ştiinţe fundamentale au asistat la susţinerea de către specialiştii IBM a unor prezentări ce au vizat soluţiile pentru sisteme informatice integrate, bazate pe tehnologii de înaltă performanţă (HPC, Cloud) şi pe arhitecturi deschise, cu inteligenta distribuita. Aceste tehnologii vor permite instituţiilor de învăţământ superior îmbunătăţirea procesului educaţional, atingerea de performanţe superioare în cercetarea ştiinţifică şi o mai bună gestionare a resurselor materiale.
Cu aceasta ocazie, la Universitatea din Piteşti au fost prezentate Programe de Cercetare şi Dezvoltare derulate în cadrul Iniţiativei Academice IBM, soluţii software IBM pentru o universitate modernă şi soluţii analitice şi de optimizare (BAO) dezvoltate de IBM pentru susţinerea deciziilor în cadrul diferitelor organizatii.
Experienta de peste 100 de ani in crearea industriei de TI confera IBM expertiza si capacitatea de dezvoltare de solutii pentru transformarea / modernizarea institutiilor de invatamant superior; IBM este leader in definirea de standarde deschise, interoperabile pentru educatie ce asigura un cadru pentru solutii multi-vendor destinate scolilor, colegiilor si universitatilor.
IBM este promotorul initiativei nationale „Educatie pentru Dezvoltare Economica”, ce poate asigura performante in organizarea si functionarea unitatilor de invatamant superior. Aceasta initiativa se bazeaza pe premize certe:
- Educatia genereaza o crestere economica mai mare;
- Rata angajarii creste, rata de somaj scade pentru persoanele cu nivel mai inalt de educatie (cererea pentru personal cu calificare inalta va continua sa creasca [cu 11% pe an], in timp ce cererea si locurile de munca pentru cei cu calificari joase descresc continuu);
- Tot mai multe joburi vor necesita invatare pe toata durata vietii (LLL) si reactualizare continua a cunostintelor si competentelor;
- Educatia are importanta critica pentru inovare – motorul cresterii economice si al standardelor de viata;
- Cu un management, un sistem de masurare si procese [didactice si de cercetare stiintifica] mai bune se estimeaza ca eficienta sistemului de educatie superioara poate fi crescuta cu 20-25%.
Materializarea initiativei nationale „Educatie pentru Dezvoltare Economica” poate avea loc, in viziunea IBM, prin crearea de Centre de servicii partajate la nivelul universitatii, care asigura, printr-o abordare centrata pe student:
- Cresterea calitatii procesului de invatamant [continut digital, e-learning, invatamant hands-on, on demand, instruire personalizata, flexibil, managementul cunostintelor, managementul parcursului de instruire (trasabilitate student), managementul schimbarii in sistemul de instruire si al dezvoltarii profesionale a titularilor de discipline, Registrul matricol al universitatii – Managementul performantei in educatie (solutie si tehnologie IBM)];
- Cresterea calitatii si eficientei cercetarii stiintifice [mediu de cunoastere, colaborativ, ancorat in standarde eu27 si mondiale, managementul etapelor de activitate si al rezultatelor / programelor de C-D / transferului tehnologic / drepturilor de proprietate intelectuala – Managementul cercetarii academice (solutie si tehnologie IBM)];
- Eficienta in administratie [management resurse, sisteme financiar-contabil / achizitii / personal-salarizare, investitii, furnizori, arhiva – Managementul resurselor si al administratiei institutiei (solutie si tehnologie IBM)].
Un sistem informatic integrat al unei universitati, bazat pe tehnologii IBM, cuprinde:
a) Platforma Cloud computing;
b) O platforma software integrata pentru sistem si servicii educationale;
c) Asistenta tehnica pentru conectarea resurselor de tehnica de calcul existente la platforma Cloud;
d) Asistenta tehnica pentru definirea solutiei de management al resurselor universitatii si al serviciilor de administratie;
e) Suport pentru implementarea unui program academic Information Systems [structura program, curricula, continut digital, laboratoare cu tehnologii software IBM, integrare in sistem de e-learning];
f) Suport pentru implementarea unui program academic Service Science personalizat [structura program, curricula, continut digital, laboratoare cu tehnologii software IBM, integrare in sistem de e-learning]
g) Training personal didactic si administrativ