Site-urile de dating sunt la mare căutare în România și popularitatea acestora crește odată cu venirea toamnei. Halloween, adoptată din Statele Unite ale Americii, este prima sărbătoare importantă a toamnei și în preajma acesteia încep oamenii să își caută iubirea sau doar o relație de scurt timp pe Internet, dar românii nu fac excepție. Today’s, agenție de marketing online, a analizat obiceiurile românilor și are câteva date interesante de prezentat.

Site-urile de matrimoniale din România folosesc cu precădere Google AdWords pentru a-și promova afacerea. Asta corelat cu faptul că a crescut cu 20% numărul căutărilor pe Google odată cu venirea toamnei. Vârfurile de trafic pe care astfel de domenii le întâlnesc sunt în perioada noiembrie, decembrie și ianuarie. De asemenea, între septembrie 2013 și ianuarie 2014 căutările de pe mobil au crescut de șase-șapte ori față de perioadă similară precedentă. Platformele pe care le folosesc cu precădere românii sunt sentimente.ro, matrimoniale.ro, cuplari.ro și placere.ro.

Sentimente.ro rămâne cel mai popular cu circa 100-150.000 de vizitatori unici pe lună, cei mai mulți având vârste între 25 și 44 de ani, iar interesant este că mai mult de jumătate sunt femei. Prin comparație, site-ul elmaz.ro are între 50.000 și 100.000 de vizitatori pe lună, iar procentul celor cu vârsta de peste 50 de ani este mai mare (aproximativ 30%) și mai mult de jumătate sunt bărbați. Celelalte site-uri de profil din România au un trafic între 5.000 până la 10.000 de vizitatori pe lună. Mai mult, aplicația sentimente.ro are și câteva zeci de mii de instalări din Play Store pentru Android. Pe de altă parte, Tinder, cea mai populară aplicație pentru relații rapide, a ajuns să „cupleze“ 12 milioane de oameni pe zi.

„Ce observăm din cifrele la care avem acces este că oamenii, în general, nu vor să fie singuri atunci când vine vorba de evenimente pe care le petreci, de regulă, în grup. Dacă vara este sezonul vacanțelor și oamenii nu mai dedică atât de multă atenție relațiilor, toamna până primăvara lucrurile se schimbă. Cert este că Internetul, și în particular aplicațiile de dating, ajută mai mult oamenii spre a-și găsi o pereche pentru a forma un cuplu, dar în egală măsură dă falsa senzație că fiind baza de utilizatori atât de mare, succesul e garantat de la primele încercări. De asemenea, și cei care dețin astfel de rețele au început să folosească mai mult uneltele de promovare online, dar nu au venit în număr mare și spre promovarea pe Facebook“, a declarat Marius Lăzărescu, director și fondator Today’s.

Când vine vorba de online dating în străinătate, cele mai populare site-uri sunt match.com, OKCupid și PlentyOfFish (pof.com) cu 35 de milioane, 30 de milioane, respectiv 23 milioane de utilizatori pe lună. Cel dintâi este însă și unul dintre cele mai vechi, fiind pornit încă din 1995, când Internetul era la început. Pe de altă parte, OKCupid a ales o altă cale decât cea clasică a matrimonialelor. Utilizatorii completează chestionare și în funcție de răspunsuri le sunt prezentate liste cu oameni care li se potrivesc.