Sistemele personale smart audio și brățările smart au fost două segmente IoT de consum care au trecut testul din 2020 pentru a atinge noi cote, după cum arată ultimele estimări ale Canalys. Dispozitivele audio personale inteligente au crescut cu 20% în 2020 pentru a ajunge la 432 de milioane de unități, în timp ce brățările smart au crescut cu 10% până la 185 de milioane de unități. Ambele segmente au continuat să fie câștigătoare strategice pe măsură ce țările au ieșit din bătălia extinsă împotriva COVID-19, unde oamenii au devenit mai conștienți de sănătatea lor și au devenit activi în aer liber. Condus de o cerere puternică a consumatorilor și de o schimbare în strategiile ecosistemului furnizorilor, TWS (True Wireless Stereo) și ceasurile de mână purtabile, inclusiv ceasurile de bază și inteligente, s-au remarcat drept categorii dominante care ocupă mai mult de jumătate din livrările segmentelor lor respective.

Pe fondul pandemiei, furnizorii de dispozitive audio personale inteligente s-au mișcat rapid pentru a satisface cererea în creștere, reducând prețurile medii de vânzare. „Datorită gradului de cerere din piață, în special pentru dispozitivele TWS, unde lanțul de aprovizionare matur a dus la dispozitive mai bune la prețuri mai mici, livrări vaste au inundat piața într-o perioadă scurtă de timp”, a declarat Cynthia Chen, Research Analyst la Canalys. „Furnizorii consacrați, de la producătorii de playere audio tradiționale la furnizori de dispozitive inteligente precum Apple, Samsung și Xiaomi, s-au bucurat de o creștere puternică în 2020, dar se confruntă cu provocări crescânde, deoarece se străduiesc să se diferențieze într-un spațiu audio din ce în ce mai omogen.”

Pe de altă parte, piața brățărilor smart a început să pivoteze considerabil către ceasurile de mână purtabile până la sfârșitul anului 2020.

„Brățările de bază au scăzut cu 27% în trimestrul IV 2020, întrucât piața, condusă de Xiaomi, nu a reușit să performeze. Cu toate acestea, declinul a fost compensat de creșterea ceasurilor de bază și inteligente, până la un punct în care piața generală a rămas constantă în trimestrul IV”, a declarat Jason Low, directorul de cercetare al Canalys. „Spre deosebire de ceasurile inteligente, categoria de ceasuri de bază, care sunt ceasuri care rulează sisteme de operare rudimentare în timp real, fără suport pentru aplicații terțe, a servit ca un vehicul nou pentru ca vânzătorii să exploreze oportunitățile din categoria ceasurilor de mână. Furnizorii precum Xiaomi, Realme și Huami se extind la nivel global și se așteaptă să valorifice pe larg categoria. ”

Brățările smart sunt percepute ca următorul produs de succes după dispozitivele audio personale inteligente de către furnizorii care doresc să joace un rol în ecosistemul IoT al consumatorilor. „Brățările smart prezintă un spațiu mai mare pentru inovație în comparație cu dispozitivele hearables. Provocarea constă în crearea unui dispozitiv atrăgător, cu suport robust pentru funcțiile și serviciile de sănătate și fitness. Acest lucru necesită ca vânzătorii să aibă o strategie pe termen lung în ceea ce privește analiza sănătății și activităților de fitness, care este adesea neglijată de jucătorii emergenți. Furnizorii ar trebui să vadă acest lucru ca pe o călătorie pe termen lung, în care pot viza rezolvarea problemelor din viața reală ale utilizatorilor legate de sănătate, mai ales atunci când noii senzori permit urmărirea datelor biometrice, cum ar fi tensiunea arterială sau chiar nivelul glicemiei”, a adăugat Low.

Având în vedere constrângerile legate de lanțul de aprovizionare din cauza penuriei componentelor, Canalys și-a ajustat previziunile pentru 2021 și se așteaptă acum că segmentul dispozitivelor audio personale inteligente va crește cu 15,6% pentru a ajunge la 500 de milioane de unități, iar brățările smart vor crește cu 10,2% pentru a ajunge la 204 de milioane de unități.

Sursa: Canalys