În trimestrul al III-lea din 2021, livrările globale de smartphone-uri au scăzut cu 6%, deoarece vânzătorii s-au străduit să răspundă cererii de dispozitive pe fondul penuriei de componente. Samsung a fost principalul furnizor cu o cotă de 23%. Apple și-a recâștigat locul al doilea cu o cotă de 15%, datorită cererii puternice timpurii pentru iPhone 13. Xiaomi a ocupat o cotă de 14% pentru locul al treilea, în timp ce vivo și OPPO au completat primele cinci cu o cotă de 10% fiecare.
„Penuria de chipset-uri a sosit cu adevărat”, a declarat analistul principal al Canalys, Ben Stanton. „Industria smartphone-urilor se străduiește să maximizeze producția de dispozitive cât mai bine posibil. În ceea ce privește oferta, producătorii de chipset-uri cresc prețurile pentru a descuraja supra-comenzile, în încercarea de a reduce decalajul dintre cerere și ofertă. Dar, în ciuda acestui fapt, lipsa nu se va diminua până până în 2022. Ca urmare a acestui fapt, precum și a costurilor ridicate ale transportului global, mărcile de smartphone-uri au împins cu reticență prețurile de vânzare cu amănuntul ale dispozitivelor.”
„La nivel local, furnizorii de smartphone-uri trebuie, de asemenea, să implementeze modificări de ultimă oră în specificațiile dispozitivelor și volumele de comandă. Este esențial pentru ei să facă acest lucru și să maximizeze volumele de comandă, dar, din păcate, aceasta duce la confuzie și ineficiență atunci când comunică cu canalele de vânzare cu amănuntul și distribuitorii ”, a continuat Stanton. „Multe canale de vânzare simt o tensiune în creștere pe măsură ce perioada vânzărilor de sărbători. Nivelul stocurilor de smartphone-uri se epuizează deja și, pe măsură ce mai mulți clienți încep să anticipeze aceste cicluri de vânzare, valul iminent de cerere va fi imposibil de îndeplinit. Clienții ar trebui să se aștepte ca reducerile smartphone-urilor din acest an să fie mai puțin agresive. Dar pentru a evita dezamăgirea clienților, mărcile de smartphone-uri care sunt limitate la marjă ar trebui să caute să includă alte dispozitive, cum ar fi portabile și IoT, pentru a crea stimulente bune pentru clienți.”
Sursa: Canalys