Cele mai recente date publicate de compania de cercetare de piață Canalys arată că piața totală a computerelor la nivel mondial (inclusiv tabletele) a crescut puternic pentru al patrulea trimestru succesiv, cu livrări în creștere cu 53,1% față de anul precedent până la 122,1 milioane de unități. Chromebookurile și tabletele au continuat să exceleze odată cu intrarea în 2021, înregistrând o creștere de 274,6% și respectiv 51,8% și realizând volume remarcabile de livrări în primul trimestru de 12,0 milioane și respectiv 39,7 milioane de unități.
Vânzătorii de Chromebookuri și-au văzut afacerile mergând din ce în ce mai promițător, înregistrând numere record de livrări în primul trimestru. HP a ocupat din nou primul loc pe piață cu o creștere de 633,7%, care a propulsat-o peste limita de 4 milioane de unități. Lenovo a ocupat locul al doilea, cu 3,1 milioane de unități livrate, după ce a crescut producția pentru a răspunde comenzilor restante din 2020. Acer, Samsung și Dell au completat topul primelor cinci, toate livrând peste 1 milion de unități.
„Chromebookurile sunt acum un produs IT de masă”, a declarat Brian Lynch, analist de cercetare Canalys. „În timp ce sectorul educațional reprezintă încă majoritatea livrărilor, popularitatea lor în rândul consumatorilor și al clienților tradiționali comerciali a atins noi cote în cursul anului trecut. HP și Lenovo domină piața Chromebook-urilor, dar boom-ul a adus o creștere pentru toate brand-urile, permițând vânzătorilor precum Acer și Samsung să obțină cote substanțiale pe piața computerelor, satisfăcând în mod special cererea de Chromebookuri. Google este acum într-o poziție puternică de a colabora cu partenerii săi OEM și de canal pentru a consolida un viitor promițător pentru Chromebookuri. O presiune substanțială de mesagerie și evanghelizare, corelată cu direcționarea tendințelor de creștere, cum ar fi aranjamentele flexibile de lucru pentru angajați și bugetele atent controlate ale IMM-urilor, vor fi vitale pentru a asigura longevitatea succesului Chromebookurilor.”
Aproape toți cei mai importanți furnizori de tablete s-au bucurat de o creștere continuă a livrărilor în primul trimestru al anului 2021. Apple și-a extins avantajul, crescând cu 50,3% și livrând 15,2 milioane de unități, pe măsură ce cea mai recentă versiune a iPad Air a câștigat atenția consumatorilor. Samsung s-a menținut pe locul al doilea, cu 8,0 milioane de unități livrate, înregistrând o creștere de 59,9%. Lenovo și Amazon au atins cele mai ridicate niveluri de creștere a volumului de livrări, cu 133,5% și, respectiv, 197,9%, de la un an la altul, în principal din cauza trimestrului 1 2020 cu rezultate scăzute. Cu toate acestea, Huawei a suferit un declin de 27,9%, în principal datorită separării fostului său brand Honor ca marcă într-o entitate separată, dar a menținut în continuare un avantaj sănătos față de concurenți pentru a-și asigura un loc în primele cinci locuri.
„Piața tabletelor continuă să sfideze așteptările cu forța revenirii sale”, a declarat Himani Mukka, analist Canalys. „Chiar și dincolo de sezonul de vacanță tradițional puternic, furnizorii văd o cerere ridicată pe măsură ce persistă nevoia de putere de calcul accesibilă și conectivitate. Într-un moment în care piața globală a computerelor se confruntă cu o criză de aprovizionare, furnizorii care au oferte puternice de tablete au reușit să scoată câștiguri și mai mari din cererea crescută de acces la ecran și productivitatea de la distanță provocată de pandemie. Canalys se așteaptă ca această tendință să se dezvolte pe măsură ce tabletele devin piloni în sectoare în creștere, cum ar fi educația, precum și în implementări comerciale mai largi pentru a sprijini transformarea digitală.”
Lenovo și-a menținut poziția de lider pe piața totală a computerelor, care include desktop-uri, notebook-uri și tablete, livrând 24,0 milioane de unități și înregistrând o creștere de 66,5%. Apple a ocupat locul al doilea cu 22,1 milioane de expedieri de Mac-uri și iPad-uri. HP a obținut locul al treilea cu 19,3 milioane de unități și o creștere de 64,2%, lăsând Dell și Samsung să completeze restul primelor cinci.
Sursa: Canalys