Potrivit Stefanini România, subsidiara locală a Stefanini, unul dintre principalii jucători globali în externalizarea de servicii IT, pentru o angajare sigură într-o companie mare de IT, specialiștii ar trebui să dețină certificări pentru cele mai noi tehnologii de pe piață și să cunoască cel puțin o limbă străină. Deoarece cunoașterea limbii engleze la un nivel avansat este deja un criteriu esențial pentru angajare, cei care vorbesc încă o limbă străină, de preferință una mai puțin întâlnită, prezintă un avantaj important. Stefanini oferă în prezent angajaților săi diverse modalități de obținere a certificărilor, în funcție de necesitățile întâlnite în proiecte și stilul de învățare preferat de fiecare specialist.
Angajații diviziei Application Development din cadrul Stefanini sunt buni cunoscători ai principalelor tehnologii de pe piață, precum Microsoft, Java, Mobile sau SAP, în timp ce toți managerii și specialiștii din cadrul diviziei Managed Services dețin certificarea ITIL, aceasta reprezentând o garanție a faptului că Stefanini România utilizează standardul ITIL în livrare.
Având în vedere gradul mare de competitivitate de pe piața muncii în IT din România, Stefanini recomandă specialiștilor IT să obțină certificări pentru cele mai noi tehnologii, întrucât acest lucru le poate spori șansele de angajare.
Printre principalele certificări deținute de specialiștii Stefanini România se numără Microsoft, Oracle, IBM, PHP, Alfresco, ServiceNow, SAP, Adobe, Project Management, Scrum Master, Testing, Cisco și Business Intelligence.
În plus, Stefanini România este una dintre puținele companii europene care are angajați certificați Kony și poate livra servicii bazate pe această platformă de dezvoltare a aplicațiilor mobile.
„A avea o certificare pe o anumită tehnologie poate oferi numeroase oportunități specialiștilor IT care sunt interesați să își extindă aria de expertiză. Pot exista și cazuri deosebite, în special în ceea ce privește platformele specializate, unde certificarea în sine este importantă pentru companie, deoarece poate fi o condiție esențială pentru participarea la o licitație de proiecte”, a declarat Sabin Gîrlea, Application Development Division Director, Stefanini România.
Compania își susține în permanență angajații pentru obținerea certificărilor. Pentru ITIL, Stefanini colaborează cu un trainer certificat, care susține sesiunile de training organizate de mai multe ori pe an, în timp ce, pentru tehnologiile menționate, compania oferă metode variate de obținere a certificărilor, angajații putând să aleagă între a studia individual sau a participa la cursuri, după care pot susține examenul de certificare.
„Ne concentrăm în special pe programele interne de training, dezvoltate pentru principalele domenii IT: hardware, networking și sisteme de operare. Ca orice alt program de training, acestea le oferă angajaților noștri posibilitatea de a se dezvolta profesional și a-și îmbunătăți abilitățile, pentru a avansa în carieră”, a completat Andreea Stănescu, Service Delivery Senior Director, Stefanini România.
Cunoașterea de limbi străine ca portugheza sau rusa reprezintă un alt avantaj competitiv
Pe lângă abilitățile și certificările în domeniul IT, cunoașterea de limbi străine este, de asemenea, importantă pentru angajarea într-o companie de IT, iar avantajul competitiv este cu atât mai mare cu cât limba străină vorbită este mai puțin întâlnită. Prin urmare, cunoștințele de limbi străine precum portugheza, rusa, bulgara sau greaca sunt foarte apreciate pe piața muncii în IT.
Angajații din centrele Stefanini din București și Sibiu oferă servicii de suport IT în 12 limbi: engleză, franceză, italiană, germană, spaniolă, portugheză, română, maghiară, rusă, greacă, bulgară și ebraică.
În prezent, compania are posturi deschise pentru specialiști suport IT care cunosc franceză, germană, spaniolă, maghiară, rusă sau engleză, în timp ce pentru divizia Application Development caută în special programatori specializați pe tehnologiile Java, .Net și Mobile.