AdNet este un jucător local, care s-a impus ca un partener de încredere în zona de servicii avansate de Internet. Amira Rădulescu, Marketing & PR Manager al companiei AdNet Telecom, a avut amabilitatea să ne ofere un interviu legat de tendințele de dezvoltare a acestei companii.

ITChannel: Piața serviciilor de telefonie și Internet este foarte dinamică și caracterizată printr-un nivel concurențial ridicat. Cum se diferențiază AdNet Telecom pe această piață?

Amira Rădulescu: Provocările pieței de telecomunicații ne-au făcut mai puternici. AdNet Telecom s-a conturat mai puternic drept un integrator de servicii, nu doar un furnizor de Internet, servicii DataCenter și Telefonie VoIP. Am dezvoltat aplicații și servicii noi (cum ar fi, de exemplu, AdNet Protect), pentru a ușura cât mai mult activitatea clienților noștri.

ITC: Aveți un DataCenter și am ințeles că urmează să dezvoltați un al doilea DataCenter. Ce ne puteți spune despre competiția pe această piață de DataCenter? Cum vă poziționați pe piața centrelor de date?

A.R.: Încă de la început, am avut foarte bine conturată calea pe care doream s-o urmăm: AdNet trebuie să fie un „leader”, nu un „follower”. AdNet creează tendințe, nu stă în expectativă pentru a urma doar niște tendințe. Bineînțeles, știm însă să învățăm lecțiile rezultate din greșelile proprii și din greșelile inerente ale competiției. În industria centrelor de date, cu aplicabilitate însă și la nivelul companiei, există o emulație a inovațiilor tehnologice de eficientizare, fiind unul dintre cazurile fericite când interesele de afaceri coincid cu responsabilitatea socială, respectiv micșorarea amprentei de carbon – impact mai mic asupra mediului. Acesta este principiul pe care se bazează și proiectarea noului DataCenter, un centru de date „green”, cu eficiență crescută, optimizat din punct de vedere al consumului de resurse.

AdNet Telecom operează deja un DataCenter propriu în București, oferind cele mai bune condiții de colocare atât clienților wholesale, cât și retail. O confirmare a calității condițiilor de colocare a venit și prin decizia celor mai mari content provideri globali de a coloca serverele lor în Data Centerul AdNet, printre care amintim și Akamai.

Centrul de date AdNet Telecom dispune de facilități tehnice moderne, prin care este implementată redundanța tuturor elementelor cheie care contribuie la asigurarea neintreruptă a accesului serverelor găzduite la rețeaua Internet. Scopul acestuia este de a asigura accesul fără întrerupere la rețeaua Internet a echipamentelor (servere în marea lor majoritate) pe care le găzduiește, datorită redundanței elementelor critice ce pot provoca întreruperi: rețea, curent electric, răcire.

Decizia de a apela la serviciile AdNet Telecom DataCenter duce la scăderea investițiilor și a costurilor operaționale, fiind de un real ajutor pentru un business.

ITC: Servicii de calitate înseamnă oameni bine pregătiți. Cât de greu este astăzi să găsești oameni de calitate în zona de infrastructură IT și cât de dificil este să-i menții în echipa AdNet?

A.R.: Capitalul uman, alături de cel tehnologic, este esențial pentru AdNet Telecom, iar resursele umane sunt extrem de prețioase în condițiile unui domeniu de activitate în care recrutarea, dar și motivarea unor oameni valoroși este din ce în ce mai dificilă. Pentru că la baza succesului companiei stau oamenii care au contribuit la creșterea notorietății și calității serviciilor, AdNet Telecom se concentrează pe dezvoltarea abilităților angajaților săi și pe cultivarea spiritului de echipă. Pentru îndeplinirea misiunii noastre, avem nevoie de angajați cu calități profesionale și umane de nivel înalt. De aceea, oferim un mediu de lucru dinamic, oportunități pentru dezvoltarea personală și un mediu de lucru care încurajează inovația.