Raportul „Embracing Data Sharing” realizat de Ericsson ConsumerLab explorează valoarea pe care utilizatorii o văd în inovații precum planurile tarifare de grup pentru servicii de date și modul în care introducerea unor astfel de planuri a modificat comportamentul de utilizare, subliniind factorii care pot conduce la sau, dimpotrivă, pot împiedica adopția lor.
Utilizatorii de smartphone sunt cei mai dornici să includă cantități mai mari de date în planurile de grup, însă și posibilitatea de a utiliza apeluri și mesaje nelimitate este foarte căutată. Cu toate acestea, 20% din utilizatorii planurilor de grup existente caută deja mai mult. Ei își doresc caracteristici noi – cum ar fi includerea traficului lor de date de broadband fix în aceste planuri – și pachete complete cu conținut exclusiv de film și TV.
Una dintre cele mai importante concluzii ale raportului a fost că abonamentele de grup din viitor vor fi foarte diferite de cele de astăzi, iar acest lucru va pune noi presiuni pe operatori.
Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor în cadrul Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Am realizat că aproape un sfert dintre utilizatorii de abonamente de grup sunt așa numiții ‘power users’, adică utilizatori care consumă cantități foarte mari de date mobile. În viitor, proporția lor va crește cu 42%, ajungând să reprezinte 40% dintre toți utilizatorii de abonamente de grup din șase piețe studiate de noi: Brazilia, Coreea de Sud, India, Japonia, Marea Britanie și SUA.”