Borsec conduce Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, editia 2012, fiind urmat de Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact si Fares.
Clasamentul are la baza un studiu realizat de catre Unlock Market Research pentru revista Biz si a fost lansat in cadrul conferintei BrandRo.
“De trei ani ne incapatanam sa promovam brandurile romanesti performante. Sa aratam ca marcile locale stiu sa-si foloseasca atuurile pentru a atrage consumatorii de partea lor. Vorbim despre adevaratele branduri campioane, care demonstreaza ca forta produsului dublata de o strategie solida de marketing si comunicare dau rezultate”, declara Marta Usurelu, redactor-sef Biz.
In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman. La capitolul cresteri spectaculoase in 2012 se inscriu branduri precum Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic. O ascensiune deosebita este inregistrata anul acesta de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul din brandurile ce se regaseste in primele 10 marci romanesti in 2012.
Anul trecut topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice. Tendinta aceasta este fireasca in vremuri de criza si se pastreaza si anul acesta indicand faptul ca oamenii au devenit mai pragmatici, mai centrati pe satisfacerea unor nevoi elementare.
Scopul acestui al treilea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil.
“La prima editie a topului spuneam ca va fi foarte dificil sa comparam topurile de la an la an. Aceasta a treia editie imi invinge scepticismul din 2010. De regula, dupa trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem si noi anul acesta. Topul marcilor romanesti este foarte stabil, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a treia editie a cartii “50 cele mai puternice branduri romanesti”.