Companie multi-regională, cu sediul principal în Atena, Entersoft devine treptat un jucator relevant pe piața locală de ERP. Evoluția ascendentă a Entersoft România, creștere de 150% pentru primele 6 luni ale anului 2013, se bazează atât pe o platformă tehnologică avansată, cât și pe o bună înțelegere a pieței, completată cu servicii de calitate la nivel de implementare și suport.

Operațiunile Entersoft în România au început în 2008, prin deschiderea unei filiale și cooptarea lui Cristi Cozic pentru conducerea echipei locale. Primii 2-3 ani au fost mai dificili, pe de o parte pentru că economia națională nu a înregistrat cele mai bune performanțe, iar pe de alta pentru că Entersoft nu era un brand cunoscut în România. Treptat însă, tehnologia și calitatea platformei Entersoft Business Suite au convins tot mai mulți clienți locali: distribuitori, edituri, furnizori de servicii etc. „Am pornit la drum în plină criză, iar cea mai mare provocare a fost lipsa notorietății brandului pe piața locală. În timp, am exploatat avantajul tehnologic al Entersoft Business Suite, o platformă dezvoltată pe Microsoft .Net, care a și devenit principalul diferențiator față de concurență. În mod curent, clienții aleg Entersoft, în primul rând, pentru calitatea produselor noastre ERP, CRM, eCommerce, dar și pentru ca răspundem foarte prompt și într-o manieră profesională tuturor cerințelor”, afirmă Cristi Cozic, country manager Entersoft România.

Piața locală de ERP, evaluată la cca 120 milioane EUR în 2012, cunoaște un nivel ridicat al concurenței. Totuși, raportată la dimensiunea economiei naționale, venituri și număr de companii, piața de ERP este încă subdimensionată, iar oportunitățile sunt numeroase. „Mediul economic local este foarte dinamic, fapt ce aduce oportunități importante pentru furnizorii de software. Companiile românești sunt în continuă transformare, iar procesele de afaceri se schimbă, prin urmare un furnizor de soluții de business trebuie să aibă înțelegerea și capacitatea de a răspunde acestor schimbări și a ajuta clienții în acest proces de transformare,” consideră Cristi Cozic.

Pentru a depăși aceste provocări, Entersoft România a dezvoltat o strategie de afaceri bazată pe flexibilitate și pe respectarea cerințelor clienților. Mai mult, portofoliul local a fost completat cu o suită complexă de soluții, care conține nu doar ERP, ci și CRM/SFA, eCommerce, Retail, toate având și o componentă puternică de mobilitate prin EnterSoft Mobile și SFA.

Ca livrare, Entersoft oferă o platformă integrată, foarte bogată în funcționalități, din care clienții pot alege componentele necesare acoperirii cerințelor proprii de business. Ulterior, aceștia pot extinde soluția prin activarea altor componente, fără a mai trece printr-un proces nou de implementare. Dezvoltarea soluțiilor se face la centrul Entersoft din Atena, unde o echipă de peste 100 de profesioniști asigură actualizarea suitei în conformitate cu tendințele curente din industrie. Complementar, Entersoft depune un efort constant și pentru dezvoltarea unor competențe la nivel de verticale economice, dar și a unei rețele de parteneri.

„Un domeniu în care Entersoft se diferențiază este cel al editurilor, unde am livrat soluții personalizate unor jucători importanți precum: Grupul Editorial Corint, Editura Litera, elefant.ro, Editura Diana etc. De asemenea, în ultimii 2 ani, am început dezvoltarea unei rețele de parteneri, iar rezultatele încep să apară. Spre exemplu, partenerul Start B Logic din Ploiești a implementat recent o soluție foarte performantă la editura Diana, ceea ce arată că business-ul indirect poate aduce oportunități majore de dezvoltare”, afirmă Cristi Cozic.

Alături de editurile amintite, printre clienții Entersoft sunt nume internaționale importante precum JTI Romania, Gittanos Company și Eolenvest, dar și companii locale precum Best Distribution, CaliVita, APT Resources etc. Compania se dezvoltă promițător, primul semestru al anului 2013 a adus nu mai puțin de 7 proiecte noi, echipa este în creștere, iar partenerii tot mai activi. De asemenea, în ultimii 2 ani, am început dezvoltarea unei rețele de parteneri, iar rezultatele încep să apară. Spre exemplu, partenerul Entersoft din Ploiești a imple­mentat recent o soluție foarte performantă la un client local, ceea ce arată că business-ul indirect poate aduce oportu-nități majore de dezvoltare.

Silviu Cojocaru