Zitec, unul dintre principalii producători locali de aplicaţii online, a luat recent decizia de a investi 150.000 de euro în două start-up-uri din Europa de Vest. Primul dintre acestea, Citinite, este axat pe furnizarea unor instrumente de marketing și promovare către organizatorii de evenimente din întreaga lume, adresându-se în primă fază pieței londoneze, în timp ce al doilea start-up, cosQuare, va crea o comunitate internațională de cumpărături online, cu focus global.

„Investițiile în start-up-uri fac parte din strategia noastră de creștere și extindere internațională, iar pentru începutul acestui an am decis să ne concentrăm pe două start-up-uri din Europa de Vest. Avem încredere în potențialul acestor două echipe și plănuim să fim implicați activ în dezvoltarea lor, nu doar în ceea ce privește zona de software și consultanță IT, ci și în ceea ce privește consultanța de business”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Citinite este un instrument de marketing inteligent pentru viața de noapte, care își propune să devină resursa principală pentru promovarea evenimentelor la nivel global, oferindu-le organizatorilor o soluție digitală foarte precisă și eficientă, care să le permită un grad foarte ridicat de interacțiune cu publicul lor țintă.

În versiunea sa inițială, soluția mobilă oferită de Citinite va permite organizatorilor de evenimente și managerilor de localuri să își publice și să își promoveze evenimentele desfășurate în diverse locuri din Londra, în timp ce utilizatorii finali vor primi recomandări de evenimente, în funcție de preferințele lor.

Echipa Citinite și Zitec s-a concentrat până acum pe definirea produsului inițial, iar în momentul de față Zitec este aproape de finalizarea și livrarea primei variante a proiectului (MVP). Lansarea este programată pentru luna aceasta în Londra, urmând ca în cursul acestui an Citinite să devină disponibilă pe tot teritoriul Marii Britanii, dar și în orașe precum New York, Boston sau Hong Kong.

„Zitec a ieșit în evidență datorită disponibilității de a veni cu idei noi și dorinței de a crea relații pe termen lung cu partenerii. Până acum, rezultatele au fost excelente, iar platforma noastră a beneficiat enorm de pe urma experienței variate a specialiștilor Zitec. În plus, tematica Star Trek din biroul lor este cu siguranță un bonus important!”, a spus, la rândul său, Josh Krysiak, fondatorul Citinite.

cosQuare intenționează să devină prima rețea de socializare dedicată companiilor, incluzând totodată opțiunea unică de cumpărare imediată. Astfel, cumpărătorii care interacționează prin intermediul acestei platforme pot discuta, analiza și cumpăra produse direct de pe cosQuare, fără a mai fi redirecționați către site-urile companiilor sau ale unor distribuitori.

Companiile au la dispoziție instrumente adiționale de marketing și vânzări, inclusiv posibilitatea de a crea și a gestiona magazine online prin intermediul cosQuare, unde își vor putea vinde produsele. Toate acestea au ca scop crearea unei experiențe noi pentru cumpărători și creșterea volumului de vânzări pentru companii, prin oferirea unei legături directe între cele două părți, utilizând conversia directă în locul publicității.

Ca și în cazul start-up-urilor susținute anterior, Zitec s-a concentrat, alături de cosQuare, pe crearea produsului inițial, aflat acum în curs de dezvoltare, dar și pe atragerea unui număr important de investitori și consultanți. Lansarea software-ului este preconizată pentru ultimul trimestru din acest an.

„Am găsit în Zitec un partener potrivit pentru cosQuare, în special datorită experienței lor în domeniul start-up-urilor. Am comunicat excelent, atât cu Alexandru, CEO-ul lor, cât și la nivel managerial, și apreciez pe deplin know-how-ul și competențele din cadrul acestei companii”, a declarat Duco Hiensch, fondatorul cosQuare.

Până în prezent, Zitec a investit în special în start-up-uri din SUA, precum Zipongo, Online.Tv, VideoPublishing.com sau Huddlehero.com, Citinite și cosQuare fiind primele start-up-uri din vestul Europei în care compania românească a decis să investească.

De asemenea, până acum Zitec a investit și într-un start-up românesc, editura de benzi desenate HAC!BD, deja populară pe piața locală datorită revistei Harap Alb continuă.