Zitec, unul dintre principalii producători de aplicații online din România, estimează că va realiza, anul acesta, venituri de 325.000 de euro din servicii de online marketing, cu 30% mai mult față de 2012. De asemenea, conform companiei, piața de profil va crește de cel puțin cinci ori în următorii ani.

Zitec oferă servicii de online marketing încă din 2005, iar anul trecut departamentul de profil din cadrul companiei a realizat venituri de 250.000 de euro. Pentru 2013, producătorul de aplicații online estimează afaceri mai mari cu 30% pentru acest departament, de până la 325.000 euro.

“Furnizarea de servicii de online marketing a venit ca un pas firesc în dezvoltarea business-ului, întrucât clienții Zitec care își dezvoltau platformele online cu ajutorul companiei aveau în mod natural nevoie și de vizibilitate în mediul online. Astfel, pe această nișă, Zitec a ajuns să se specializeze în oferirea de servicii SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), campanii Pay Per Click (PPC), social media, e-mail marketing și web analytics”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO Zitec.

Anul trecut, compania a avut peste 20 de clienți pentru care a furnizat servicii de online marketing. Proiectele au acoperit o arie largă de domenii, de la IT, turism, fashion, evenimente și până la comert electronic, Zitec creând pentru unele dintre acestea strategia de promovare in online, iar pentru altele adaptând strategia locală celei internaționale.

“Într-o lume în care folosirea device-urilor mobile a căpătat o mare amploare, iar granițele dintre diversele tipuri de echipamente se estompează tot mai mult, este firesc și ca eforturile de marketing digital să se concentreze în această direcție”, a completat CEO-ul Zitec.

Piața locală de profil va urca de 5 ori în următorii ani

Tocmai de aceea, după cum adaugă reprezentantul companiei, piața autohtonă de servicii de online marketing are un potențial de creștere foarte mare, iar în 2013 aceasta se va alinia tendințelor globale. În plus, în următorii ani, aceasta va crește de cel puțin cinci ori.

“Credem în potențialul serviciilor de online marketing tocmai pentru că ne uităm la ceea ce se întâmplă pe piețele străine, cum sunt Polonia, Cehia, Marea Britanie sau SUA. Mai mult decât atât, conform informațiilor oferite de Google în cadrul evenimentului Google Engage, piața autohtonă este similară cu cea din Polonia și Cehia, însă de aproximativ 10 ori mai mică, din punct de vedere al companiilor care operează în domeniu, al dimensiunii lor, al veniturilor obținute etc. Noi considerăm că acesta este un semn pozitiv”, a explicat Alexandru Lăpușan.

Potrivit acestuia, dacă până acum pentru e-commerce se punea accent pe valoarea ultimului click, în 2013 zona de interes se va muta pe attribution modeling și pe modul în care un utilizator interacționează cu diverse canale până ajunge să devină client.

“Nu în ultimul rând, ne așteptăm ca, pe aceeași linie ascendentă din ultimii ani, brand-urile inovative, care au integrat eforturile de social media în campaniile lor, au depus eforturi în a crea comunități online și care s-au implicat activ în creșterea lor, încercând să aducă un plus de valoare, să aibă de câștigat în continuare”, a adăugat reprezentantul companiei.
În acest moment, echipa de online marketing a Zitec numără patru membri, specialiști în marketing online, care sunt certificați Google AdWords și Google Analytics, și au o experiență în domeniu de 2 – 7 ani.

Zitec este companie certificată Google AdWords din 2011, iar din acest an este și agenție Google Enagage Platinum.