Trăim înconjurați de branduri de nivel global, dar poate nu ne dăm seama care este valoarea acestora, care este locul lor în acest joc al pieței. Interbrand realizează un top al celor mai bune 100 de branduri la nivel global, măsurând valoarea în dolari a acestora. Evoluția unora dintre ele este de-a dreptul impresionantă.

Topul este condus de Apple cu o valoare a brandului evaluată la peste 98 miliarde de dolari, urmată de Google cu 93 miliarde și Coca-Cola cu 79 miliarde. Apple este o companie cu o creștere spectaculoasă în categoria ei, în ultimii 2 ani, mai ales în lupta cu Google, pe care a reușit recent să îl depășească. Google a fost într-o continuă creștere a valorii de brand încă de la lansare, în 2005, față de Apple, care a fost într-o perioadă de relativă stagnare până în 2010, când a pornit pe un drum al succesului, înregistrând creșteri anuale decisive.

Top 3 a fost foarte dinamic în ultimul an, ținând cont că a existat o creștere de pe locul 2 a Apple, respectiv de pe locul 4 pentru Google, dar și o scădere de pe primul loc pentru Coca-Cola.

„Liderii de astăzi sunt puși în fața unor provocări extraordinare și trebuie să învețe să gândească diferit despre noul lor rol și despre cum ar trebuie să îl îndeplinească. Cei care fac acest lucru au oportunitatea de a schimba lumea în moduri pe care predecesorii lor nici nu și le-au imaginat”, declară Jez Frampton, CEO al Interbrand.

Prezența pe locuri fruntașe a Apple și Google confirmă importanța tehnologiei pe piață, mai ales că se observă o distanță clară între primele două locuri și cel de-al treilea, respectiv de peste 10 miliarde de dolari. Acest lucru este demonstrat și de faptul că următoarele locuri sunt ocupate tot de companii din domeniul IT: locul 4 IBM, locul 5 Microsoft. Dacă în cazul IBM suntem puși în fața unei avansări, de pe locul 4, față de anul trecut, Microsoft se menține pe același loc 5.

Pe parcursul anilor, din 2000 până în prezent, traseele pentru IBM și Microsft au atras atenția. Dacă în 2000 Microsoft pornea cu un real avantaj față de IBM, lucrurile s-au schimbat în anii 2006-2008, când au avut o perioadă de relativă egalitate. Începând cu 2009, IBM a lăsat cu mult în spate pe Microsoft, care nu a mai reușit să își revină, diferență dintre cele 2 companii însemnând în 2013 aproximativ 20 miliarde de dolari.

Prezente în top 10, din categoria IT, sunt și Samsung și Intel, pe locurile 8, respectiv 9, care și-au schimbat pozițiile între ele față de 2012. Alte companii din acest domeniu prezente în top sunt Cisco (13), HP (15), Oracle (18), SAP (25), Facebook (52), Dell (61), Xerox (62), Adobe (79).

 

Sursa: http://www.interbrand.com