Pe măsură ce componenta online devine dominantă în viața noastră personală, dar și în afaceri, riscurile privind furtul de date sau furtul de identitate sunt tot mai mari. Acest lucru creează o povară majoră pentru firme: astăzi, criminalitatea informatică costă companiile victime, în medie, 2,6 milioane de dolari.
Studiul Amadeus publicat de curând – Safeguarding information systems: A lever for revenue growth (Protejarea sistemelor informatice: O pârghie de creștere a veniturilor) arată, de asemenea, că această amenințare poate fi de fapt transformată într-o oportunitate comercială, permițând companiilor să protejeze informațiile sensibile pentru a îmbunătăți experiența clientului, a crește reputația, a reduce expunerea la risc și în cele din urmă a îmbunătăți situația financiară a companiei.
Principalele concluzii ale acestui studiu includ:
• Companiile pot folosi inițiativele de securitate pentru a îmbunătăți experiența clienților lor și a crește vânzările pe site-urile lor.
• Există o oportunitate semnificativă pentru companiile aeriene pentru a-și crește veniturile prin reducerea numărului de tranzacții valabile, dar care sunt blocate de sistemele ineficiente de management al fraudelor.
• Stocarea datelor sensibile prin token-uri permite companiilor de turism să elimine datele sensibile cu totul din organizațiile lor, ceea ce reduce foarte mult sarcina implementării reglementărilor legale aferente.
• Automatizarea proceselor de control în domeniul managementului fraudei poate reduce nu doar nivelul de fraudă la care este expusă o companie, dar de asemenea, reduce și costurile ascunse ale fraudelor.
Celia Pereiro, Head of Travel Payments la Amadeus, a declarat: “Industria de turism la nivel mondial se confruntă cu provocări complexe, ca urmare a riscului tot mai mare de preluare de informații sau furt de identitate. Cu toate acestea, la Amadeus, noi credem că acest lucru poate fi, de asemenea, o pârghie pentru creșterea veniturilor. Prin acest studiu – Protejarea sistemelor informatice: O pârghie pentru creșterea veniturilor – explorăm mentalitatea și inițiativele necesare pentru a sesiza și valorifica această oportunitate“.
O recomandare de bază a studiului este ca societățile să aibă o abordare holistică a securității datelor. Celia Pereiro a continuat: “Pentru a profita de această oportunitate în privința veniturilor, responsabilitatea pentru protejarea datelor nu poate sa îi aparțină unui singur departament, ci va fi răspândită în întreaga organizație. Am dezvoltat acest studiu, cu scopul explicit de a genera astfel de conversații între cei responsabili pentru asigurarea siguranței datelor companiilor lor: șefii IT și directorii executivi pe linii de afaceri.”
Travelstart, o agenție de turism online din Africa de Sud, și unul dintre contributorii cheie în realizarea materialului, a implementat tehnologia de securitate a datelor de pe aplicațiile mobile, pentru a îmbunătăți experiența de plată a clienților. Stephan Ekbergh, CEO și fondator al Travelstart Group, a comentat: “Nu ar trebui să vă ia tot atât de mult timp pentru a rezerva un zbor de la Cape Town la J’burg pe cât vă ia să zburați acolo. Cu noua noastră aplicație Flapp, clienții noștri au pornit de la peste 30 de clickuri pentru a ajunge doar la 2, pentru a rezerva și a plăti pentru această călătorie, salvând un timp prețios. Pentru a simplifica procesul de plată în Flapp, Travelstart a trebuit să stocheze datele cardurilor de credit ale clienților lor, pe care le-am securizat folosind token-uri, cu ajutorul Amadeus.”
Studiul include, de asemenea, contribuții ale unor specialiști, precum GlobalDataLock.com, Hold Security și Frost & Sullivan.
Puteți descărca studiul aici:
http://www.amadeus.com/blog/29/10/safeguarding-information-systems/