SolvIT Networks s-a impus ca un lider în furnizarea de soluții de IT Management & Security, precum și soluții de business, cu o vastă expertiză în implementarea proiectelor IT. Compania a realizat mai multe proiecte de servicii IT de mare anvergură, proiecte câștigate în competiție cu liderii globali pe zona de servicii IT. Mihai Scemtovici, Managing Partner la SolvIT Networks, ne-a oferit câteva detalii despre  evoluția acestei companii.

ITChannel: Din câte spuneați, SolvIT Networks a început ca un proiect de antreprenoriat. În ce măsură și-a păstrat spiritul cu care a pornit la drum?

Mihai Scemtovici: Într-adevăr, am început ca un proiect de antreprenoriat local, fără o investiție de capital externă. Așa suntem și  astăzi, cu toate că au mai apărut o serie de modificări în structura de antreprenoriat. Cu SolvIT Networks (n.r. companie înființată în 2005) am trecut prin toate etapele: momente grele, momente foarte grele și momente fericite. Nu a fost uşor dar, uitându-mă în urmă, aş începe din nou dacă ar fi cazul, pentru că satisfacţiile sunt destul de mari.

ITC: Cum percepeți schimbările din piața locală de IT&C după aproape 8 ani de existență?

M.S.: Lucrurile s-au schimbat în acest interval de timp, piaţa a căpătat o altă dinamică, iar noi a trebuit să ne adaptăm. Lucrurile nu pot rămâne constante, aşa că noi am încercat să menținem un ritm de creştere şi am reuşit lucrul acesta, în sensul  că între 2008 şi 2011 a fost o perioadă de evoluții pozitive. În anul  2011, an de criză, noi am înregistrat cea mai mare cifră de afaceri. În 2012 s-a produs o scădere care ne-a dus de la 2,2 milioane Euro la 1,5 milioane Euro cifră de afaceri. Dar anul acesta l-am pornit destul de bine, ceea ce ne dă o notă de optimism pentru rezultatele finale.  Pentru noi, anul trecut a fost unul de coborâre şi de încercare, dar în septembrie  lucrurile s-au schimbat în bine. Anul acesta a început cu nişte proiecte frumoase.

ITC: Sunteți o companie orientată pe servicii, nu pe zona de vânzare „de cutii”. Vă creează un avantaj competitiv acest lucru?

M.S.: Noi nu am vândut niciodată simple „cutii” şi acesta reprezintă un avantaj substanțial pentru noi. Tot ce vindem este cu valoare adăugată. Doar 5% dintre softurile pe care le vindem se instalează cu „next, next, next”, restul aplicaţiilor pe care le instalăm înseamnă aplicaţii la care trebuie să faci analiză pentru client, trebuie să ai un nivel destul de mare de know how, să asiguri multă consultanţă. Implementarea nu este una standard niciodată, nu seamănă o implementare cu alta, deşi este a aceluiaşi produs, fiindcă mediile clienţilor sunt foarte diferite, ceea ce vrea să facă fiecare client cu produsul este diferit, aplicaţiile fiecărui client, pe care noi trebuie să le integrăm, cu care trebuie să facem schimburi de date, sunt diferite. Astfel, fiecare implementare este o provocare, un nou proiect.

ITC: Cum vă poziționați față de companiile competitoare, pe o piață tot mai dinamică și cu o competiție tot mai acerbă?

M.S.: Noi ne-am poziţionat ca un centru de competenţă, nu suntem un integrator, ci putem fi foarte uşor un departament în cadrul unui mare integrator. Mi-a plăcut ce a spus un client despre noi, lider în domeniul asigurărilor la implementarea unui proiect „V-am ales pe voi din două motive: în primul rând pentru că la sesiunea de prezentări şi la sesiunea de pilot, voi aţi dovedit că ştiţi despre ce vorbiţi în comparaţie cu ceilalţi şi, în al doilea rând, pentru că cineva de pe piaţă ne-a spus despre voi că aveţi o soluție de service desk care chiar funcţionează”. Pentru noi, acest lucru a fost măgulitor. Acesta a fost obiectivul nostru– clienţii să aibă imaginea unei companii care livrează şi ceea ce livrează funcţionează, pe termen lung. Şi astăzi noi oferim zile de implementare în plus, care sunt gratuite pentru clienţi, fiindcă la final vrem să fim siguri că s-a înţeles de către client ce s-a implementat, iar acesta este mulţumit. Vrem să îl ajutăm să înţeleagă ceea ce îşi doreşte. Acesta este obiectivul nostru. Considerăm că în zona de servicii profesionale relația cu clienții este extrem de importantă, iar acesta este lucrul în care investim cel mai mult. Un client mulțumit de serviciile oferite este în măsură să genereze un alt proiect în viitor, iar acesta consider că este principalul motor al afacerii noastre.

Interviu realizat de  Silviu Cojocaru și Ștefania Dinu