Succesul acestor organizatii in promovarea intereselor, sanatatii si sigurantei consumatorilor europeni este asigurat inclusiv prin crearea unui mediu de instruire colaborativ, bazat pe un schimb permanent de bune practici si solutii inovatoare, menit sa dezvolte comunitati online sustenabile

O noua platforma eLearning va sustine organizatiile de consumatori de pe intreg teritoriul Europei in demersurile lor de promovare a drepturilor cetatenilor europeni. Proiectul „Demersuri de creștere a capacitații organizațiilor de consumatori” este derulat de un consortiu format din doua organizatii cu expertiza solida in domeniu: BEUC (Biroul European al Organizatiilor de Consumatori, cu sediul in Bruxelles) si SIVECO Romania.

“Prin acest contract derulat pentru Comisia Europeana, intenționam sa ne menținem rolul si datoria de jucator activ in societatea civila, sprijinind nevoile consumatorilor prin servicii IT și eLearning. Implementarea proiectului este in acord cu Strategia privind Protectia Consumatorilor si cu mai recent adoptata Agenda Consumatorului, cu scopul de a transfera organizatiilor de consumatori acele abilitati si competente necesare obtinerii de rezultate masurabile si sustenabile, in acord cu obiectivele lor”, a declarat Irina Socol, Presedinte si Director General, SIVECO Romania.

In contextul economico-financiar actual si al impactului sau asupra consumatorilor europeni, promovarea intereselor, sanatatii si sigurantei acestora a capatat un loc din ce in ce mai important in dezvoltarea actiunilor si politicilor privind protectia consumatorilor.

Cu toate acestea, eforturile organizatiilor de profil pentru dezvoltarea si implementarea de programe coerente in acest sens sunt mult ingreunate, nivelul redus al finantarilor guvernamentale si lipsa de consultanti specializati reprezentând doar câteva dintre motive.

De aceea, principalul obiectiv al proiectului implementat de SIVECO este de a sustine si accentua rolul pe care il detin organizatiile de consumatori. El urmareste dezvoltarea de programe de formare pentru angajatii acestor organizatii, programe acoperind tematici diverse, precum managementul de proiect, relatii publice si lobby, servicii financiare, politici in domeniul concurentei, abilitati de prezentare sau despagubirea consumatorilor.

“In proiect implementam o metodologie de eLearning personalizata pentru personalul organizatiilor de consumatori si al autoritatilor implicate in implementarea politicilor privind protectia consumatorilor. Proiectul implica realizarea de continut educational multimedia, de programe de instruire la distanta si instrumente interactive de comunicare, complementar fata de programe deja existente de formare traditionala. Scopul final este acela de a crea un mediu de instruire colaborativ, bazat pe un schimb permanent de bune practici si solutii inovatoare, menit sa dezvolte comunitati online sustenabile”, a declarat Stefan Morcov, Vicepresedinte Adjunct SIVECO Romania.