Lumea dinamică în care trăim se dezvoltă rapid, utilizând cantităţi enorme de date, dar, în acelaşi timp, generând exponenţial o cantitate şi mai mare. Integrarea tehnologiei tot mai mult în viaţa de zi cu zi atrage atenţia specialiştilor, determinându-I să gândească noi soluţii pentru nevoile consumatorilor. Aceste soluţii sunt interconectate, satisfac cerinţele pieţii, iar noi ajungem să ne situăm într-o eră caracterizată de Ambient Intelligence.

“Dezvoltarea capacității de a transforma datele în combustibil pentru Ambient Intelligence este o provocare ambițioasă. Construirea unei platforme cuprinzătoare, care poate permite acest tip de Ambient Intelligence, este o inițiativă care înglobează întreaga companie, fiind singurii calificaţi pentru a o efectua. SQL Server, BI, Machine Learning, Bing, Azure, fiecare trebuie să joace un rol vital pe drumul de a crea o lume în care dispozitivele noastre, serviciile și mediile anticipează și înțeleg cu adevărat nevoile noastre.”, declară Satya Nadella, CEO, Microsoft (declaraţia integrală aici)

În acest condiţii, pe 15 aprilie, Microsoft şi-a prezentat viziunea pentru big data prin exemple concrete în care clienţii valorizează conţinutul digital folosind platforma şi soluţiile de date ale Microsoft.

Platforma de date a Microsoft include noi capabilităţi pentru Internet of Things şi oferă clienţilor instrumente pentru a conecta şi a analiza datele cu scopul de a sprijini acţiuni şi decizii informate. Cu anunţurile din cadrul acestui eveniment, Microsoft extinde platforma de date cu noi produse şi servicii:

– Lansarea SQL Server 2014. Ultima versiune a SQL Server, sistemul de baze de date cu cea mai largă utilizare in lume, livrează performanţă în timp real cu tehnologii in-memory şi capabilităţi de scalare în cloud şi recuperare în caz de dezastru bazate pe Microsoft Azure;

– Preview al Microsoft Azure Intelligent Systems Service. Acest nou serviciu bazat pe Microsoft Azure poate fi folosit de către clienţi pentru a explora scenarii bazate pe Internet of Things şi permite în condiţii sigure conectarea, managementul şi utilizarea datelor provenind de la senzori şi dispozitive, indiferent de sistemul de operare folosit;

– Disponibilitatea generală a Analytics Platform System (APS). APS combină cele mai bune capabilităţi ale bazei de date SQL Server şi ale tehnologiei Hadoop într-o ofertă „big data in a box” accesibilă ca preţ.

În timpul conferinţei, Satya Nadella a insistat pe importanţa unei culturi a datelor – una care încurajează curiozitatea, acţiunea şi experimentarea – valoroasă pentru oricine şi pentru orice organizaţie. Microsoft a făcut disponibile rezultatele unei noi cercetari IDC ce demonstrează că în companiile cu abordări complete asupra datelor sunt realizate beneficii cu 60% mai mari din datele deţinute – o oportunitate globală de 1,6 trilioane de dolari.

 

Sursa: http://www.microsoft.com/en-us/news/press/2014/apr14/04-15datadaypr.aspx